Gå til innhold

Noen som bor sammen med barn i leil med et soverom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er litt vanskelig med boliger her jeg bor, men har en leil på hånden med et sov.. Hvordan har dere som bor slik løst det? Han er 3 år sønnen min..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 1 soverom og vesla er 3,5

Her deler vi alle 3 soverom. Går greit det, men litt trangt. Pga at soverommet er litt lite og i tillegg har peis på ene veggen, så står senga vår og hennes inntil hverandre med skille.

Går greit det og vesla sover som en stein og blir ikke forstyrra av oss som kommer inn senere eller pappa som står opp tidlig og drar på jobb..

Men det hadde ikke gjort noe om vi hadde fått oss en leil med et soverom til.. helst 2 soverommer til :)

Skrevet

frem til jeg og ungene flytta ut bodde vi med bf med bare et soverom..

Og i tre mnd etter det bodde jeg og ungene på et soverom (og da mener jeg at vi bodde på et soverom.. hos min mor..)

Om det er bare dere to går det nok helt fint..

Og går jo ann å dele av rommet med skillevegg etc ...

Skrevet

Det er et veldig lite soverom, så jeg tror akkurat det går 2 senger inn.. Men ser jo flere overlever med det, så da må vel jeg og greie det =) Jeg har kjæreste, men der han bor er det enda trangere, og vi har ikke lyst å finne oss noe sammen enda.. Men jeg må ut der fra jeg bor nå, for huset er solgt.. Så for meg at noen kanskje hadde latt barnet få rommet, og dere sov i stua, men det er kanskje en enda dårligere løsning..

Har dere alt av leker etc i stua da?

Skrevet

Vi bor i ei lita leilighet på 35 kvm, med et soverom. Sønnen min er litt over 2 år. Vi må uansett flytte fra den leiligheten vi bor i fordi vi skal flytte til en annen kant av landet, men vi har da gått konsekvent ut for å lete etter 2 soverom. Dette fordi vi har levd såpass trangt, og at det er godt å få gutten vår, og leker inn på et rom, som blir hans.

Men om det er bare deg og sønnen din, kan det jo være mange løsninger. Eks han ta soverommet, og du har sovesofa på stua eller noe. Det vet jeg om flere som har gjort.

Skrevet

hmm.. kjipt det med hus som selges.. mitt og er solgt.. =(

Går jo ann å sove på stua og la h*n få soverommet, men da blir det jo som oftest sovesofa på stuen, og det er ikke godt i lengden.. og man vil jo være opplagt for de små...

kan evt ha en gardin mellom sengene, så får du hvertfall litt privatliv..

Da vi bodde fire stk på ett soverom hadde vi lekene på stua (men var ikke så mye leker med en på 1,5 og en på 4mnd)

Skrevet

Jeg og dattera mi på 2 år og 8 mnd bor i ei leilighet på 40kvm.

Jeg har min store gode dobbelseng og hu har senga på siden, akkurat plass til at man kan krype opp i sengene mellom dem. Har plass til noe leker på rommet + kommode med klær, ellers har vi et dukkehus og bøkene hennes i stua. Funker greit nok, men selvfølgelig sku jeg ønske hun kunne fått eget rom snart. Har ei 3roms som vi ska flytte inn i til neste vår. Flytter ik nå pga vi bor sentralt, har ik bil, får ikke ny bhgplass og trenger å spare opp litt oppussingspenger.

Går supert dette, syns vi da :)

Skrevet

Takk for svar jenter =) kanskje det ikke blir så ille som jeg så for meg =) Det er vel uansett bedre enn ingenting =) Den med gardinen i mellom var jo ikke så dum.. Kan jo kanskje lage en slags himmelseng rundt min seng, bare for å få LITT privatliv.. Tror ikke det er plass til noe særlig mer men=) Takk uansett =)

Klem

Skrevet

Vi delte, men da vi nr 2 ble ganske stor så kjøpte vi en sovesofa til stua og vi låg der.

Skrevet

Vi bodde på ett soverom alle fire inntil minsta var godt over året. Da fikk vi leilighet med to soverom, så nå deler vi bare rom med henne. Det går helt fint, man venner seg til det meste:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...