Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Hvordan går det med å klare seg uten? Nå bor sønnen min og meg på en plass hvor vi må ha bil. Kjører ca. 25 km. hver dag. Men lurte litt på om jeg skulle finne en annen leilighet i byen hvor jeg jobber, få sønnen min inn i en bhg. i byen også. Solgt bilen. Kunne kjøpt en sykkel.. Men nå bruker vi bilen mye. Litt fordi vi bor på en plass uten særlig bussforbindelse. Men det er bare oss to, så vi reiser jo en del på besøk i helgene osv. Det å selge bilen vil jo hindre meg en del. Det er greit med buss/tog i sentrum. Men ferier, badeland osv. vil jo bli vanskelig. Savner dere bil? Hvordan gjør dere det i ferier, helger? Bare det å dra på stranda vil jo bli et problem da.. Hm..
frk Nilsen Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Vi har ikke bil og heller ikke lappen. Så kan ikke si at jeg savner det noe særlig ;-) Var på stranden i dag. Ikke noe problem. Nå bor jeg i Oslo og der går det alltid en buss, trikk, bane, tog til dit man skal. Kommer fra Trondheim, klarte meg fint "bare" med bussen der og.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 har heller ikke lappen.. klarer meg kjempefint. tar 25 minutt å gå til sentrum, gidder vi ikke, tar vi buss. går fint an å klare seg uten.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Det går greit, men jeg savner det noen ganger. Bl.a. da vi flytta nå nylig så hadde det vært en stor fordel å ha sin egen bil. Mannen min har ikke lappen, så om vi hadde hatt bil så hadde det vært jeg som hadde hatt hovedansvaret for den. Jeg ønsker ikke et slikt ansvar uten at jeg har en annen som kan bære det med meg, dermed går det greit enn så lenge uten. Vi bor i gåavstand til kollektivtransport, så det går greit. I ferier tar vi buss.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 Du kan jo leie bil hvis dere skal på en ferie dere må ha bil. Det koster jo mye å ha bil, så hvis du leier bil et par uker i løpet av året, så blir det sikkert billigere likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå