Sistah*G07*J09* Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 skal til kontroll i morgen, og er veldig usikker på hva/hvor mye jeg skal "klage" til legen? Jobber 85% stilling som hjelpepleier, og har den siste mnd kjent at det er veldig tungt å jobbe fler en 2 vakter på rad. Etter den 2.vakta, så blir jeg liksom bare liggende på sofaen hele ettermiddagen pga vondt i lysken og i bekkenet. Sover også veldig dårlig på natta, pga av smerter. Våkner flere ganger og faktisk vurderer om jeg bare skal stå opp fordi det er så vondt. Men så igjen, så skal jeg jo liksom være inne i den "gode" perioden av svangerskapet. Er 19uker på vei, og synes det er litt tidlig for å begynne å "klage" allerede nå. Går fram og tilbake i meg selv, og lurer fælt på hvordan jeg skal tørre å spørre om redusert sykemelding kanskje? Vanskelig dette skal være da....
awenka84 Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Jeg var sm litt i første trimester. Men så kom jeg meg igjen og jobber 100 %. Kan være du trenger redusert stilling i en kortere periode?
Emma27 Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Hør på kroppen din!! Den klager og har det vondt. Jeg jobber selv som hj.pl på sykehus, og er 100% sykemeldt. Tar ingen sjanser! Det er din kropp og din baby:-)
icls Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 Helt enig med hun over her...lytt til kroppen ellers kan du få problemer siden...og det vil vel være dumt å være for stolt til ikke å gjøre noe med de problemene man har. Om du har problemer med å stå opp noen dager hadde iallefall jeg sagt fra til legen ordentlig hva som plager meg osv og vært ærlig med hvordan jeg hadde det. Så hadde legen min fått vurdert det utifra hva jeg hadde forklart og gitt med den sykemeldingen jeg hadde trengt for å ha det bra med meg selv og babyen. Hadde ikke villet ta noen sjangser med kroppen og babyen.Det er mye vikigere enn all slags jobb for min del iallefall at jeg har det bra med meg selv..
Sistah*G07*J09* Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2009 ja, hadde jo tenkt til å ta dette opp med legen min i dag da. Men så var jeg hans siste pasient, og han var stresset (ville sikkert komme seg hjem), så gikk så fort i svingene. Spurte ikke om hvordan jeg hadde det eller no, så fikk ikke sagt noen ting. Han satt bare å skrev på dataen og spurte noen få spørsmål og så tok han ultralyd (går til privat gynekolog). Så fikk ikke sagt noe, før han sa takk for seg omtrent :/ Men skal nå prøve litt til, så får jeg heller ta kontakt med han i neste uke visst jeg ikke føler meg bedre. Har ikke så mange vakter fram til da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå