ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Har en liten en her som spiser og spiser og spiser litt til i dag... Mulig det er økedøgn... Men det virker ikke som om han blir mett... Ligger 30 min om gangen på hver pupp, så det tar sin tid dette her... Og når han først har tømt begge puppene ved ett måltid, så er han fortsatt ikke fornøyd virker det som... Har bare sovet ca 2 timer i dag også, siden han stod opp 10.45... Og det synes jeg er litt lite for en 7 uker gammel baby... Spørsålet er: Bør/kan jeg gi ham litt mme i tillegg sånn at han blir ordentlig mett?? Melk har jeg i massevis, så er ikke redd for produksjonen....
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Det er litt skummelt å begynne å gi tillegg dersom man ikke har tenkt å bare delamme, gå helt over til mme eller vet at babyen får i seg for lite. Som du sier kan det jo være økedøgn, og da er det en grunn til at han spiser så mye i dag. Når man begynner å gi tillegg går jo gjerne produksjonen ned (og det kan gå fort!), og babyen får et vedvarende behov for tillegg hver dag. Plutselig har man flere økedøgn, man gir flere flasker, produksjonen går ned og plutselig er det tomt. (Jada, jeg krisemaksimerer nå, men det kan fort bli sånn!) Jeg ville altså gitt ham så mye pupp han trenger, og sett det an noen dager. Fortsetter det slik kan man jo f.eks måltidsveie på helsestasjonen, for å se hvor mye han får i seg. Lykke til=)
Gjest Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Er nok økedøgn. Må bare rigge deg til med puppen ute og drikke mye + spise godt. Ville unngått å gi erstatning for da får du ikke stimulert økingen.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2009 Har tenkt tanken på at mme kan gjøre ting værre ja... Har heldigvis ikke mme i hus heller, så har ikke noe annet valg enn å slenge fram puppen Men er litt merkelig og da, for i går når jeg hadde spreng (hadde spist kanel dagn før) skulle han ikke ha så mye, så da pådro jeg meg tette melkeganger i høyre pupp og feber og varmt bryst... (hatt tendens til betennelse i den puppen før). Vi fikk heldigvis bukt med det, for hver gang han ville ha mat begynte vi på det brystet. Så sånn sett er det bra at jeg får tømt det brystet grundig i dag også... Men er bare så slitsomt at han iallefall ikke skal sove imellom mateøktene.... Jeg kunne trengt iallefall de pausene... Godt sambo tar i et tak så jeg får pause... Nå ligger lillegutt på fanget til pappa'n sin og sover, iallefall for en liten stund.
Klar for nr 2 Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 Vi merket tidlig at snuppa trengte litt ekstra på kvelden. Så hun var ikke mye over en mnd når hun begynnte å få litt mme- men da kun om kvelden. Det virker som om hun er fornøyd med mengden på formiddagen, men på kvelden trenger hun litt ekstra. Nå er hun 3 mnd og får mme før hun legger seg. Som oftest litt pupp i tillegg. Har akkurat vært på 3 mnd kontroll og hun vokser veldig fint, så her går det helt fint med litt mme og melken min har ikke minsket noe særlig(o: Om hun hadde fått ammet OFTE om kvelden hadde hun nok klart seg uten mme, men vi har valgt og gjøre det på denne måten. Da blir hun god og mett før hun legger seg(:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå