lille sprelle Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Har fått beskjed om at jeg ikke får ta igjen ferien seinere - er det riktig? Noen som har peiling på når det skjedde og om det er sant?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Arbeidsgiver kan ikkje nekte deg ferie hvis du blir sjuk i ferien. Har du allereie fått utbetalt feriepengar så må du ta ferie seinare. Er noko med at du får feriepengane dine når du tar ferie og hvis jobben din ikkje kan gje deg ferie utover høsten og før nyttår så kan du føre over ferien din til neste år også får du utbetalt feriepengane for i år til neste år. Skjønnar?? Eg er heilt sikker på at jobben din ikkje kan sei at du ikkje kan ta att ferien din seinare, alle har krav på ferie og hvis ein blir sjuk så teller ikkje det som ferie. Stå på krava og få med deg tillitsvalgt!!!
3småtroll♥ Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Jo du skal få ta igjen ferien! Så lenge du er sykemeldt så blir det ikke akkurat til at du nyter ferien?! Se i arbeidsmiljøloven- står sikkert om det der;)
lille sprelle Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2009 jeg trodde også det - har faktisk jobbet med dette tidligere, men fikk nå beskjed... tenkte det var noen regelforandringer jeg ikke har fått med meg....
Sistah*G07*J09* Skrevet 14. juni 2009 #6 Skrevet 14. juni 2009 du har krav på å få ferien til gode visst du er sykemeldt igjennom ferien!
Spanskeflua Skrevet 14. juni 2009 #7 Skrevet 14. juni 2009 Hvis du er sykemeldt mer enn 5 dager samenhengende i ferien din, har du krav på ny ferie. Du må også huske på å krysse av for nei der det står om du har avtalt ferieavvikling... på bakerste delen av sykemeldingen. Hvor jobber du? Noen steder har du faktisk krav på ferien igjen fra 1. dag sykemelding og ikke dag 5.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå