Gå til innhold

Sikkert blitt diskutert før, men hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kvinner er selv ofte skyld i at forholdene går dunken. Vi er ikke flinke nok til å tilfredsstille mennenes seksuelle behov. Kvinner hadde vært lurere om de brukte sex som middel til konfliktløsning. Hopp i senga - så ordner det seg, sier Herland.

http://www.dagbladet.no/2009/06/13/nyheter/feminisme/sex/6705043/

JEg har mange meninger i denne debatten, og de kommer, men jeg vil høre litt hva dere mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange kvinner funker vel ike akkurat slik som menn. Da kommer det vel an på krangelen...skulle det være noe som stikker dypt så er det vel det siste man har lyst til å ha sex. Er det derimot en dum krangel om en filleting så er det vel bare å hoppe i det....hvis man ha lyst da, vel og merke. Eller gjøre noe annet som får en til å slappe av og tenke på noe annet.

Men man kan vel uansett sjelden legge skylden på en av partene i et forhold når ting går skeis...det handler vel om felles ansvar.

Jeg tror også at når kranglene og forholdet kan reddes av sex, så er det nødvendigvis ikke noe stor fare for at forholdet går dunken....!?!

Skrevet

Jeg mener vel at menner som velger østeuropeiske og asiatiske kvinner generellt sett (selfølgelig unntak) gjør det fordi de har et kvinnesyn som ikke er god kombinasjon med norske likestillte kvinner. De ønsker en mer underdanig kvinne som går inn i den kjønnsrollen en norsk kvinne hadde for mange tiår tilbake i tid. De har sine klare roller, og forholdet fungerer. Men jeg tror ikke nødvendigvis at disse kvinnene har det så godt i forholdene.

Jeg tror nok at vi kvinner (inkludert meg selv) ofte undervurderer mannes behov for sex. De har en helt annen seksualdrift enn oss kvinner, og det er nok umulig for oss å sette seg inn i. Så jeg er forsåvidt enig i hennes utsagn om at vi må bli flinkere å bruke sex som pressmiddel, men det er stor forskjell på det og å være underdanig. Mannen min er fullstendig klar over at viss han en dag har vært med og gjort en innsats i hus og heim og gledet meg, så er det god sjans for at det blir noe på han om kvelden. Men viss han har vært lite hjemme og jeg er trett og sliten, så er det stengt. Det er jo i grunnen ganske logisk. Han må rett og slett jobbe litt for å få :)

Jeg er forsåvidt også litt enig i det at vi kan tie litt mer still. Jeg mener ikke da at man skal sitte taus og godta slik som hennes utsagn kan bli oppfattet, men at man velger sine kamper. Tror ikke man oppnår respekt av å gjøre hver minste ting til en krangel. Vi har nok en tendens til både og overanalysere og overdramatisere, men så har kanskje menn en tendens til å tie ting ihjel. Det er nok ikke bare fra kvinnenes side det må jobbes med dette.

Jeg er altså til en viss grad enig i noe av det hun sier, ser at hun i bunn og grunn har noen poeng men at det blir litt unyansert og ekstremt fremstillt. Å si at vi skal bli som østeuropeiske og asiatiske kvinner er å be oss om og gå bakover i tid, så akkurat det utsagnet kjenner jeg provoserer heftig.

Skrevet

mitt forhold til egen kropp og sex er ikke samsvarende med og bruke det som maktmiddel

Skrevet

Først og fremst reagerer jeg litt på hennes utsagt fordi jeg mener at

A) Slike menn har et feil syn på kvinner og hvordan kvinner skal være

B) Jeg opplever ofte (men langt fra alltid) at menn som velger slike kvinner enten velger de av overnevnte årsak eller fordi de faktisk ikke får noen her hjemme og må ut og jakte i andre markeder for å i det heletatt ha noen sjanse.

c) at hun fremstiller slike kvinner på en uheldig måte for de kvinnene! Jeg ville ikke likt å blitt fremstilt som "underdanig puledokke" for å sette det på spissen. Men det er jo på en måte det hun gjør.

Jeg er helt enig i at det er behov for debatt om dette temaet og at kvinnekamp og likestilling har tatt en feil vri her hjemme. Jeg hadde gjerne sett at kvinnekampen i seg selv forsvant og at vi kvinner kunne få bli likestilt fordi vi faktisk er gode nok, ikke fodi vi skal kvoteres inn og frem eller pule oss dit vi vil, på hjemmebane så vel som i arbeidslivet.

Jeg for min egen del har ingen skrupler med å bruke sex som pressmiddel, maktmiddel og for å oppnå det jeg vil og spiller mer enn gjerne på sex både i jobbintervjuer og på hjemmebane, og har så langt oppnådd akkurat det jeg vil med det. Men jeg synes det er farlig at kvinner skal måtte spille på seksualitet og utseende i slike sammenhenger også, fordi jeg mener kompetansen skal stå i høysetet, sammen med gjensidig respekt.

Skrevet

Det siste avsnittet ditt her er jo totalt selvmotsigende. Du bidrar ikke til likestilling om du baserer både familieliv og arbeidsliv på falske premisser...

Tror du at de har valgt deg ut i fra dine kriterier om kompetanse og gjensidig respekt? Hvem har respekt for noen som spiller på seksualitet og utseende egentlig?

Skrevet

Ja, du har jo ett poeng der;)

Men jeg har nok uttrykt meg litt dårlig. Det er ikke slik at jeg "slenger puppa på bordet" altså;)

Og dersom du ikke har respekt for, og mener mennesker som spiller på slikt ikke innehar kompetanse også, sier vel kanskje det en del om deg?

Skrevet

Jeg sa aldri at de som spiller på slikt ikke har kompetanse jeg. Det kan de selvsagt ha, men hvorfor ikke benytte seg av den heller da?

Om jeg hadde hatt kompetanse innen noe ville jeg vært stolt av meg selv om jeg ble respektert for den, ikke for kroppen min. Hadde ikke hatt så stor respekt for meg selv om jeg visste at jeg fikk hva jeg ville ut i fra å spille på kropp og sex. Og jeg har ikke så stor respekt for andre som gjør det heller.

DET var mitt poeng=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...