Gå til innhold

Hvor tidlig kan man se noe på UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet?

Har mistet en gang tidligere, og fikk beskjed av legen om at når jeg ble gravid igjen kunne jeg komme på tidlig UL. Hvor tidlig er dette? uke 4 feks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan se en klump i livmoren i uke fem og seks, mens hjertet begynner å slå fra uke seks-syv. det er et stort poeng for din egen skyld å se hjerteslag (jeg har også mistet nemlig, vet hvordan det er), derfor ville jeg ventet til uke seks ihvertfall. Hvis man da ser hjerteslag har man visst gode sjanser. Hvis du går nå vil du kanskje se at du er gravid, men du vil ikke ha noen anelse om om hjertet vil slå snart eller om det i det hele tatt vil gå bra. Derfor, vent. Og hvis du klarer det, vent et par uker til, så ser de enda bedre. :-) Lykke til.

Skrevet

Jeg hadde time i uke 6, men timen ble flyttet fordi de mente det var mye bedre at jeg kom i uke 7. Skal på ul på tirsdag, og forventer (håper i allefall;) å se et bankende hjerte. Å gå til ultralyd i uke 4 har nok ikke noe for seg.

Skrevet

Jeg har mistet 4 ganger og var på ul 5+3. Da så vi kun en fostersekk, og ikke noe hjerteslag. Kom tilbake 6+3 og da var det litt større og vi så hjerteaktivitet! Vent så lenge du klarer! Selv om jeg så hjerteaktivitet for snart to uker siden føler jeg liten trygghet av det. Føler at det er en større trygghet om alt er bra når jeg skal tilbake om halvannen uke!

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Jeg fokuserer på det positive, og håper det går bra denne gangen!

Skal til syden om 3 uker, tror jeg prøver å få en time til UL like før dette jeg da :)

Skrevet

Jeg var på Ul forrige uke (9.uke) og kunne tydelig se hjertet banke. Vi fikk tom se armer og bein. Var veldig glad for å ha en tidlig ul, samtidig som man fikk se at alt var i orden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...