Spent!!:) Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Heisann! Har en liten gutt som snart blir ett år, som den siste mnd har kastet opp sånn plutselig. Det skjer når han spiser, men de gangene han gjør det virker han absolutt ikke uvel, og kan godt spise litt igjen etterpå! Ikke noe tegn til at han er veldig plaget, men synes det er litt rart. Klarer heller ikke finne noen fellesnevner som at han har fått en spesiell type mat eller prøvd noe nytt! Har kun skjedd 4 ganger, men når han først gjør det, så virker det som om han tømmer magen helt! Er det noen som har opplevd dette? Evt. vet hva det kan komme av??
Meg og bøllegutta!! Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Minstegutten vår har gjort dette en del ganger. Han har alltid vært en gulpebaby. Sprutgulp ofte i perioder. Nå er han drøye 2 år og kan fortsatt kaste opp etter mat hvvis han har spist fort eller mye...... Han har våknet på natta etter f.eks bursdag med mye kaker og sånn og kastet opp. Noen ganger har vi ikke skjønt hvorfor han har kastet opp. ............ Det kommer plutselig og etterpå er han like blid og klar for mere mat : )) Nå er det 1 mnd ca siden det skjedd. Før det var det ennå lenger siden................ Ikke vet jeg hva det er, men han er en veldig aktiv 2 åring som alltid er blid, sover som en stein og veier over 17 kg så jeg bekymrer meg ikke : )
Spent!!:) Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2009 Hatt en gulpegutt vi også, så er nok ikke umulig at det rett å slett kan være at han ikke helt klarer å kontrollere mengdene ennå. Idag har det dessuten blitt litt tett med måltider fordi han sov lenger enn vanlig, så virker egentlig veldig logisk. (husker ikke helt de andre dagene hvordan de var). Skal hvertfall prøve å være litt obs på det heretter. Han er veldig glad i mat og spiser mer eller mindre alt han får servert, så mulig han blir litt overivrig iblandt...hehe;) Mini her er også aktiv og blid og sover godt....veide 11.1 på 10mnd kontrollen så er nok som du sier at det ikke er noe å bekymre seg over! Takk for svar:)
Meg og bøllegutta!! Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 Kan jo legge til at de to siste gangene det har skjedd har vært etter å ha spist pannekaker eller vafler. En gang var på turnavslutning etter å ha spist en vaffelplate vannvittig fort............ Rett etter han hadde spist opp så ble han grinete og sa han hadde vondt i magen. Så kom alt opp. Så etter 3 min spurte han etter mere vaffel og pølse hehe....... Andre gangen hadde mannen min lagd pannekaker til kveldsmat, Ungenb spiste med enorm apetitt. Ble grinete før legging, men sovnet lett. Våknet etter et par timer og spydde............. Felles for vafler og pannekaker er jo at det er lett å "sluke " maten og ikke tygge den ordentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå