Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har bar et par spørsmål til deg. Mener og ha lest her inne at du i dine første forsøk fikk ut få egg, og få befruktet, selvom det ikke er noe galt med noen av dere. Dette er vår historie også.

Har du hatt ICSI ved noen av forsøkene? Gikk det bedre? Og hva gjorde du annerledes nå sist da du fikk ut så mange egg? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan, Monica :-)

Det er riktig av vi er uforklarlig barnløse. Grunnen til at det ble brukt ICSI fra og med 2.forsøk var lav befruktningsrate (50%) i 1. forsøk.

Skal prøve å sette opp historikken sånn omtrentlig:

1. forsøk: IVF, 6 egg ut, 3 befruktet, 1 godt nok til innsetting

2. forsøk: ICSI, 7 egg ut, 6 befruktet, 3 gode nok til innsetting/frys

3. forsøk: frys

4. forsøk: ICSI, 8 egg ut, 7 befruktet, 2 gode nok til innsetting

5. forsøk: ICSI/IVF (halvt om halvt), 7 egg ut (3 modne og 4 umodne), 6 befruktet, 2 gode nok til innsetting (1 ICSI & 1 IVF) - GRAVID, tvillinger

6. forsøk: ICSI/IVF (halvt om halvt), 11 egg ut, 9 befruktet, 4 gode nok til innsetting/frys (dessverre ble fryseeggene ødelagt av klinikkens frysemaskin) - GRAVID, en spire

Så kan du se selv hva resultatene ble ved de forskjellige forsøkene ift IVF/ICSI. Som du ser er det alltid mange av mine egg som har falt fra mellom befruktning og innsetting.

Eneste reelle forskjellen de to gangene jeg ble gravid var at jeg brukte Menopur (i stedet for Puregon). I tillegg var jeg delvis sykmeldt (30%) i perioden mellom innsetting og test. Ellers har jeg levd på samme vis ved alle forsøkene, bortsett fra ved det 4. da jeg prøvde akupunktur uten større suksess.

Denne siste gangen gikk jeg på Menopur igjen, men økt dose - så ble det eggrekord, både i antall ut, antall befruktede og antall med god kvalitet på innsettingsdagen.

Skrevet

Hei MK73, kan jeg bare få spørre deg hvor stor dose Menopur du brukte siste gangen?

Jeg har også brukt denne medisinen for første gang nå, og gikk fra å ha svært mange egg (10 - 15, med befruktningsrate på over 2/3), til veldig få (4 egg ut, 2 umodne, 1 befruktet). Det som var litt synd denne gangen var at jeg måtte ha innsetting allerede dagen etter uttak, så de fikk ikke et tilstrekkelig godt inntrykk av kvaliteten og utviklingen. Dermed blir det litt vanskelig å vurdere om medisinen hadde gunstig innvirkning på eggkvaliteten.

Masse lykke til med spiren din, håper du koser deg :)

Skrevet

Hei, Astra!

Jeg har vært litt til og fra i det siste, men fikk med meg nettopp at du har det litt vanskelig nå. Sender deg PM etterpå.

Ved det siste forsøket hadde jeg 300 ie Menopur, opp fra 225 som jeg hadde første gang jeg brukte det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...