Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lillemamsi
Skrevet

Har ikke førerkort, men er på god vei.

Lurer på hvor lenge på man vente om man stryker på første teoriprøve ?? Er det kjempe lenge ?

Og hvordan er dette her igjen, men hvor mange feil man kan ha osv ?

Noen som vet ? Dere vet jo så mye :) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang det når det gjelder hvor lang tid det tar til man kan ta neste teoriprøve tror jeg er veldig individuellt hvor i landet man bor.

Sånn var det iallefall der jeg er fra.

Når det gjelder hvor mange feil man kan ha,så vet jeg ikke hvordan det er nå,for det er forandret siden jeg tok lappen iallefall.

Men kan du ikke spørre kjørelærer eller noe da,de vet helt sikkert hvordan det er der du bor...:-)

Lykke til

Skrevet

Du må vente 14 dager mellom hver prøve dersom du stryker. Tror det koster 395;- for hver prøve. Du kan bare ha 7 feil, men til gjengjeld er det bare ett svar alternativ som er riktig :)

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Individuelt er det ikke. 14 dager må det gå.

Skrevet

Heisann:)

Man kan ha 7 feil av 45. koster 335 kr. jeg har strøket 7 gang, så du bør prøve den snart:) 14 dager imellom.

Skrevet

Og så må du ha vandelen din i orden. Tar 14 dager (ca) fra søknad om vandel er levert inn til du kan ta teoriprøven. Jeg skal selv ta den om ca 14 dager når vandelen min er godkjent.

Om det ikke er søkt fra før kan du gjøre det her:

https://svvgw.vegvesen.no/http:/sofi.vegvesen.no:7914/forerkort/control/soknad

Hvis ikke så snakk med kjøreskolen din så gjør de det for deg!

Ta tester her: https://teoritentamen.no/

Det koster 30 kr i døgnet, men da kan du ta så mange tester du vil og de er (omtrent) de samme som den virkelige prøven.

Lykke til!

Gjest lillemamsi
Skrevet

Tusen takk for alle svar ! Dere er snille ;)

-Frøkna- med høstbebis 090909 : Jeg har mopetførerkort fra før, så da sto det på nettsiden at jeg må søke per post ( brev) Det var litt kjipt, får nevne det fr kjørelærer, mulig hun tror jeg har det i orden, siden jeg har byttet kjøreskole under veis.

Og jeg har øvd meg en del på prøver på nettet, og ser ikke ut som teorien er det største problemet for meg heldigvis :)

Andre her som må kjøre opp med stor mage ??? I så fall, hvor mange mnd?

Skrevet

Kan hende vandelen din er i orden da, den går ut etter en stund, spør kjørelæreren din. Jeg skal kjøre opp i august en gang, ca 1 måned før termin...

Skrevet

Hehe...ojda....ser jeg er noen år eldre enn resten her.Var anderledes når jeg tok lappen skjønner jeg.Gikk iallefall mer enn 14 dgr om man strøk på en teori husker jeg.Å noen steder gikk det fortere enn andre steder.Kom ann på hvor man bodde og hvor stor pågangen var.

Både når det gjaldt teori og oppkjøringer...:-)

Ang prøven husker jeg det også var anderledes...

Lykke til og håper du fikser det.

Skrevet

icis: heh, det er ikke sikkert du er så mye eldre enn meg, jeg har bare ikke rota meg til å ta lappen ennå... sånn går det når man ikke har noen å øvelseskjøre med, ingen foreldre som betaler lappen og man i tillegg bor i storby så man strengt tatt ikke behøver lappen :) Men jeg fant ut at det er NÅ eller aldri :)

Skrevet

Hehe....joda....6-7 år eldre iallefall....er jo noen år det og mer enn det også enn noen av de andre ser jeg.Jeg også tok lappen sent.Hadde heller ingen foreldre som betalte lappen for meg,tok lappen da jeg var nesten på din alder selv...bodde for meg selv og hadde heller ikke så ofte øvelseskjøring annet enn med kjørelærer.

Bodde jo midt i sentrum av alt selv,så klarte meg fint uten lappen.

Så vi hadde det nok ganske likt.Men fikk teorien i bursdagsgave av sambo min den gangen,så da ble det bare sånn også fortsatte det med innskraping av penger da..:-) så jeg fikk kjørt med kjørelærer.Da ble det også et nå eller aldri...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...