Bring_it_on!!:)) Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Guttungen på 3.5 år har fått en god del flis under bena i dag.. Det er noen halveis store og en veldig stor en som han tydelig plages av.. For han halter litt.. Har prøvd og prøvd men får ikke ut den flisen.. På en måte så sitter den veldig ute i huden .., men samtidig ikke.. Den er nok veldig tykk.. Kan jeg vente til det begynner verke eller kan det på noen vis være farlig? Har satt han i badekaret nå.., så skal prøve en gang til i kveld om jeg får dratt den ut når huden er mykere.. Har taket på den.. Men den sitter på en merkelig måte bom fast inni der.. !
LadyLuck & Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 putt bena hans i grønnsåpe vann.. da kommer ofte flisa ut av seg selv...
Gjest Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Evt så kan du, dersom du får det til og har skarp nok pinsett åpne litt rundt den, det er en pirkejobb men heller det enn å la dem verke ut egentlig. Det blir jo vondt over tid fremover en kort stund mens du tar den ut.
Cupcake! Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Jeg hadde tatt han med til legen i morra for å fjerne den tror jeg. Så det ikke blir betent for det må jo være ondt når det liksom er under foten. Hvertfall ring til legen i morra og spør. Kjedelige greier...
Gjest Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 Ville tatt en telefon til legevakten og hørt hva de sier. Har hørt at det kan bli farlig i verste fall, men det skal nok litt til. Ut må den jo, og er jo ikke greit at han må lide lenge først. Kanskje ta på ham noe bedre skotøy en annen gang også slik at slipper så masse flis i føttene sine?
LadyLuck & Skrevet 14. juni 2009 #6 Skrevet 14. juni 2009 eller kanskje bare ring 113 med en gang... Sorry altså, men må ikke ta helt av her.. Prøv med grønnsåpe vann, og i verste fall blir hden rundt mykere, så du kan pirke den ut med pinsett eller nål.. Om det ikke går, vent til i morgen og se det ann
Bring_it_on!!:)) Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. juni 2009 Skjønner ikke hva du mener med at jeg burde ta på han bedre skotøy neste gang.. Du skjønner vel du også at han ikke har hatt på seg sko siden han har fått flis?? Ikke noe galt med skotøyet til sønnen min her nei.. Men det har vært varmt så han har gått barbent og badet og kost seg.. Derfor.. !
Gjest Skrevet 14. juni 2009 #8 Skrevet 14. juni 2009 Ble litt dårlig formulert, sorry :-) Mente bare at om dere er på et sted hvor det er veldig flisete treverk, så kanskje det kan være greit å ha sko, eller i hvertfall noe, på beina hans slik at han slipper å få så mye flis en annen gang.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. juni 2009 Ja jeg skal ikke ned på noe legevant nå pga en flis.. hehe.. Han tar som sagt en langt bad nå for at huden skal bli mykere.., så håper jeg får den ut da.. Jeg har taket på den allerede.., har fått en åpning så det egentlig bare skulle vært og dratt den ut.., men den sitter veldig godt fast så jeg har ikke klart og dratt den ut..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. juni 2009 Han pleier og bruke sko på den terassen.., men han badet i bassenget og fløy inn og ut et par ganger uten sko og da var det gjort ja.. Han er desverre blitt veldig "flink" til og subbe bena i det siste.. hehe.. =)
LadyLuck & Skrevet 14. juni 2009 #11 Skrevet 14. juni 2009 bra.. må desverre si at jeg ofte syns folk reagerer litt for kraftig på ting her inne (no offence anyone) Håper du får taket på den
Gjest Skrevet 14. juni 2009 #12 Skrevet 14. juni 2009 Ja, jeg kjenenr til problemet, bare at vi har det med rekkverk og en 4 ringen som absolutt må stryke bortover det mens han går. Blitt en del flis i hendene av det :-/ Så nå at jeg hadde missforstått deg litt også, trodde ene flisen hadde sittet i en uke (aner ikke hvor jeg fikk det i fra) og så kom flere i dag, var derfor jeg skrev det med legevakt og sko ;-)
Gjest Skrevet 14. juni 2009 #13 Skrevet 14. juni 2009 Hadde ikke latt den bli opp i der. Og hvertfall ikke dersom det er impregner materiale.
Sjefsmegga Skrevet 14. juni 2009 #14 Skrevet 14. juni 2009 Nå får jeg ut de fleste flis selv, bruker pinsett, skalpell eventuelt hvis nødvendig,steril prosedyre og renser godt, men så har jo jeg en viss kompetanse tross alt, så anbefaler at du tar med pjokken din en tur til lege/ legevakt. Ingen mening med at de skal ha vondt pga slike ting. Skjeldent farlig, og verker som oftest ut av seg selv hvis man ikke gjør noe, men så hender det en skjelden gang da at det blir en infeksjon som er av det litt verre slaget. Bedre føre var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå