Lykketallet 3 Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 bare er opptatt av kjønn, at hvis en ikke har en av hver så er på en måte ikke familien "perfekt"Jeg venter jente nr 3 og føler nesten at folk ser på jenta i magen som B vare, gansge sykt!!!Vennenne våre har så og si en av hvert kjønn, og sier hvor kjekt det er, og at nå er det stopp for nå har de jo en av hver.Syns det er frekt når de vet at vi venter jente nr 3!!Kanskje jeg er litt hårsår, men en får da ikke barn etter kjønn.Kjenner at jeg kommer til å si noe til vennenne mine hvis de kommer med slike kommentarer igjen, for er så drittlei det.Det er nesten sånn at de av vennenne våre som har en jente fra før av(ett barn)som ønsker seg gutt ..må slite litt for å få barn, slik at de innser at kjønn ikke er så viktig, heller at det er friskt!
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Vet.. Sånn som hun på joben til mannen min som sa "Så gøy for deg og endelig få gutt da" - han sa han følte at datteren vi har fra før av var annenrangs i andres øyne, fordi hun ikke var den gutten "alle menn" ønsker seg. Han elsker å være jentepappa og ble faktisk litt trist. Vi får jente Og gutt da, men det er liksom gutten som er det "store" for folk.. Trist.. Velsignet med en gutt.. Er man forbannet med en jente da?
Lykketallet 3 Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2009 Slik jeg har forstått det så er det likt andre vei også, om en har 2 gutter fra før av og venter gutt nr 3.Akkurat som om det ikke er godt nok hvis en ikke har en av hver!
Hopptetussa90 Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 For min del er man velsignet uansett hva slags kjønn man får. Jeg og mannen min var bombesikre på gutt, men ul viste jente. Nå er pappaen kjempestolt og forteller til alle at vi skal få ei jente. Syns det er så utrolig søtt!
awenka84 Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 Hallo så lenge en får friske barn så er en jo velsignet.
har en liten spire i magen min Skrevet 14. juni 2009 #6 Skrevet 14. juni 2009 folk reagerer merkelig på mange ting. når jeg fortalte at jeg ventet en gutt var det sånn " åhh, det blir artig til storebror det da " (har en gutt fra før) den siste ultralyden viste at det var en jente og når folk fikk høre det var det sånn " NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, åååååååååå " hva for en rolle spiller det? så lenge nurket har det bra, kommer lykkelig til verden og mor har det bra, spiller det da for pokker ingen rolle?
ormeynglet Skrevet 14. juni 2009 #7 Skrevet 14. juni 2009 Uff ja. Kjenner jeg strammer meg opp og går litt i forsvar hver gang noen spør meg om kjønn. Vi skal ha jente nr. 4 og alle lurer på om det er gutten vi prøver på og om den endelig kommer nå. Skikkelig forventningsfulle ansikt som liksom faller sammen litt når jeg sier det blir jente igjen, "åååja.....men, det blir vel neste gang da" . Akkurat som jeg trenger trøst fordi jeg skal ha en jente til!! Skal heller ikke ha flere barn etter denne, og vi er mer enn godt fornøyd med de vi har/får! Irriterende og ufint!!
Gjest eelis+guttespire Skrevet 14. juni 2009 #8 Skrevet 14. juni 2009 Jeg blir ganske så irritert når folk kommer med "Du håper vel på en liten jente da?" eller "Uff, ja, vi får satse på jente, gutter er jo så bråkete, vet du..". Hvorfor er jenter absolutt så mye bedre enn gutter?! Jeg venter gutt, og kunne ikke vært mer fornøyd med det. Så lenge ungen har det bra er det meg revnende likegyldig om det er gutt eller jente! Jeg løste problemet med å holde kjønnet hemmelig. Når noen spør sier jeg rett og slett at jeg ikke vet, og da slipper jeg "Åh.. Eh, så bra da.." som respons på gutt. Jeg regner med at jente-presset blir enda verre når jeg eventuelt venter nummer 2, og det er nesten sånn at jeg allerede gruer meg. Hva er det med folk og å være så opphengt i kjønn???
mxima Skrevet 14. juni 2009 #9 Skrevet 14. juni 2009 ser du har fått mange gode tilbakemeldinger men må si at du verden kor artig d blir for jentene dine at de blir 3 stk!! tenk kor artig dem får det under oppveksten, ungdomslivet og i d voksne liv. Ja selvfølgelig blir d krangling om bade, sminke, gutter men slikt hører jo med og ALT har sin sjarm. jeg selv har 3 jenter og 1 gutt og nå venter vi en til, men hvem vet hva d blir? d blir bare like spennende å se og møte den lille som de andre :-) lykke til du med jente nr 3 ;-DD
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 14. juni 2009 #10 Skrevet 14. juni 2009 Haha!! Jeg opplevde på ultralyden noe lignende... Jeg og mannen min venter vår første nå, og hadde egentlig en jentefølelse. Før vi ble gravide og evt. planla å bli det, hadde vi snakket om at vi ville ha begge kjønn, først en gutt, deretter jente. Men når vi ble gravide følte vi at det ble helt feil, og det falt bort. Det spilte ingen rolle så lenge babyen er frisk. Plutselig var det virkelig.. Så kommer vi og skal ta ultralyd, og vi spør etter kjønnet etter å ha fått bekreftet at alt er bra med den lille og JM roter rundt, deretter sier hun: Det er er gutt. Mannen min og jeg ble kjempe glade, og overrasket siden vi begge hadde en jente følelse. Og mest glad for at gutten vår er frisk. Så sier ho gratulerer, for deretter å se på meg, så sier ho: Ja, dere er jo så unge så du har forsatt muligheten til å få en datter også du! Jeg ble så satt ut, og fikk meg bare til å si: Nei, jeg ønsket meg gutt jeg!!! Selvfølgelig snakker man jo ofte om at begge kjønn hadde vært morro, men ser med meg selv nå når jeg først er gravid så spiller det absolutt ingen rolle. Man får et helt annet syn på det. Og jeg er sikker på at om noen av deres venner hadde hatt 3 av samme kjønn ville de ikke sagt det dem sier nå.
nr 2 i oktober? Skrevet 15. juni 2009 #11 Skrevet 15. juni 2009 ja det er litt intenst at folk er så opptatt av det, har mitt svare strev med å ikke røpe at vi venter jente nummer 2. før vi ble gravid hadde jeg også sett for meg at vi kanskje kunne få en av hver og så slutt, men nå er jeg lykkelig over å få ei jente til - og tror ikke vi skal ha flere etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå