Gå til innhold

Begynnende blodpropp? Noen med erfaringer med blodpropp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har påvist Leiden mutasjon etter min far fikk blodpropp i leggen. Pga dette tar jeg fragmin sprøyter daglig for å unngå propp selv.

Likevel lurer jeg på om det kan være en begynnende blodpropp jeg har på leggen. Det er et punkt som er innmari ømt, til tider så vondt at jeg våkner om natta. Av og til ser det ut som et kraftig blåmerke, av og til ser det helt vanlig ut. Men er innmari ømt om jeg tar på det.

Er det noen med erfaring med blodpropp som vet hvordan det skal kjennes/se ut? Kan dette være en blodpropp, og hva bør jeg isåfall da gjøre? Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke åreknuter da?Har selv det på leggen, låret.Og det er ømt og rødt og blått.Verker endel inne i foten p.g.a det.Legen sa det var ikke farlig!!!!

Skrevet

Synes også det høres ut som åreknute. Men er lurt å høre m legen din. Med blodpropp blit det ofte hovent.

Skrevet

Ville absolutt tatt en tur til legen. Det kan godt være åreknute, men blodpropp i foten er ikke til å spøke med. Ikke så mye pga foten, men pga faren for at det kan spre seg til lungene. Fragmin er behandlingen uansett, men om det skulle være en blodpropp kan det jo hende du har for liten dose fragmin? Få det sjekket!

Blodpropp gir ofte hevelse, rødme og smerte, og leggen kan bli tykkere enn den andre. Men ikke alltid alle tegnene er der da.

Skrevet

hvis du blir behandlet med fragmin for å unngå blodprøpp... tror jeg at jeg hadde ringt legevakta med en gang!!!

rødt, hevelse og stramt er symptomer.. men du burder seriøst ta kontakt med en lege med en gang. er sykepleier, og hadde ikke turt å vente!

Skrevet

hei Maria

Jeg ville uansett tatt en tur til legen. mistenker man blodpropp, så er rask behandling viktig. Så jeg hadde ringt fastlegen min i morgen - bare for å være på den sikre siden.

Jeg har selv hatt blodpropp - for mange år siden, og det begynte med at jeg først ble øm på stedet, så begynte det raskt å hovne opp og smerten ble sterkere og sterkere - konstant. Man kjenner gjerne dunking (sin egen puls) og det gjorde temmelig vondt. Og så var det mye varmere der blodproppen var - sammenlignet med de andre stedene.

Det kan være at du har en åreknute som er mer plagsom i perioder, men ikke like vondt hele tiden. Kan høres slik ut på hvordan du beskriver smertene dine. Og det er jo veldig vanlig for gravide å plages litt med dessverre.

Så jeg tipper at du ikke har noe å bekymre deg for, men jeg ville sterkt råde deg til å stikke innom legen, slik at du får sjekket det - sånn at du mest sannsynlig kan slappe av etterpå.

Er ikke noe gøy å gå rundt å være redd for at det er noe feil, og da er det bedre å ta en ekstra tur innom legen.

God bedring og lykke til:-)

Skrevet

Takk for gode svar! Utifra det dere sier er det nok en åreknute ja. Men for å være sikker skal jeg høre med legen.

Takk for hjelpa alle mann ihvertfall!!

Skrevet

Bruk antitrombose strømper i tilegg,hvis du ikke har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...