Gå til innhold

Utsette nedbetaling av studielån. Går det an?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vet noen av dere om det går an å utsette det tidspunktet man må starte å nedbetale ens studielån? Så vidt jeg har forstått må man starte på nedbetalinga et år etter endt utdanning.. Jeg er har en utdannelse nå (høyere utdanning), men klarte ikke bacheloroppgava. Det var tredje forsøk. Så om klaga ikke går gjennom kan jeg få tre nye forsøk om tre år. Inntil da kommer jeg til å forsøke å få meg jobb, og så jobbe det jeg kan. Jeg har bestått alt i bachelorutdannelsen utenom bacheloroppgava. Nå har det seg slik at jeg er gravid og er i 5. mnd. Magen er godt synlig, så jeg er usikker på hvilke muligheter jeg i det hele tatt har i jobbmarkedet. Karakterene mine er ikke de beste heller. Men vet dere hvilke kriterier som ev. blir stilt om det er slik at man kan utsette nedbetaling av studielånet sitt? Ev. hvor lenge man kan utsette det? Jeg er fullt klar over at jeg kan ringe til lånekassa og spørre om det, men det er alltid en eviglang kø på de offentlige telefonene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utsettelse av nedbetaling er inntektsavhengig.

Skrevet

Det vil si at om man ikke har inntekter så kan man utsette nedbetaling? Er det noen grenser på disse inntektene? Antar det kun er mine ev. egeninntjente inntekter det er snakk om her, og ikke mannen min sine..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...