Gå til innhold

sommer, permisjon og pappaperm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det i sommer når man ikke tar ferie, er i permisjon. Da blir det feriepenger og penger fra nav. Når man da tar ferie senere får man ikke noe?

Og hvordan er det med mine 8 uker i slutten av permisjonen, har ca 45 000 i brutto. Det er vel over det som nav dekker visst jeg har skjønt det. Eller har ikke det noe å si når det gjelder to mnd. Er det noe maks sum som nav har for dagen i utbetaling, har skjønt at de regner ut utbetaling i dager.

Og et sp om hus til slutt:) Kan man legge tapet utpå gammel tapet(strie)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du får feriepengene utbetalt nå, får du ikke utbetalt noe når du tar ferie nei. Du kan jo spare feriepengene da...

Resten av spørsmålet ditt skjønte jeg ikke, hvilke 8 uker? Og hva med de?

Kr 45.000 pr mnd er nok litt over det nav dekker ja, men har du det bare de siste to månedene?

Nav dekker aldri mer enn 6 G, så du vil ikke få utbetalt hele beløpet.

Tapet har jeg egentlig ikke peiling på, men tror jeg ville fjernet den gamle tapeten først....

Skrevet

Jeg er pappaen så jeg er hjemme de to siste mnd, glemte å skrive det:)

Så jeg tenkte det ikke hadde så mye å si når det gjelder bare to mnd for min del.

Skrevet

du kan søke om å ta ferie da og da og forskyve permisjonen deretter. Feriepengene får du vel ved neste lønning, så har du ikke ferien da må du vel bare spare de!:)

Tapet utenpå strie tror jeg ikke blir veldig fint egentlig..

Skrevet

He he.. ok, tar det visst som en selvfølge at det kun er oss jenter her inne...

Når det gjelder utbetaling de to månedene du har permisjon, er vel 6 G ca kr 35.000 - 36.000 pr mnd...

Dersom dere har valgt 80 % dekning, vil du kun får 80 % av det... Dere taper med andre ord en god del på det, dessverre.

Skrevet

kan hende du har i arb.avtalen med jobben din at du får utbetalt full lønn av de, så får de tilbakebetalt opp til 6g av nav, men det taperarbgiver på så ikke mange som ahr den fordelen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...