Gå til innhold

Ønsker å flytte med barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer gjorde det slutt for noen uker siden. Vi blir ikke enige om hvem som skal ha hovedomsorgen for barna våre. Vi har ett barn på 3 år og ett på 3 måneder. Jeg fullammer yngste. Advokaten min mener jeg har en sikker sak og at han ikke klarer å få hovedomsorgen for dem.

Men jeg har kommet inn på skole ett sted som er 30 mil unna. Ønsker å starte på utdannelsen min nå, da jeg er 28 år og blir ikke akkurat yngre. Vi er enda ikke vært på noen møter med hverken familiekontoret eller advokat. Kun hver for oss.

Kan jeg nå ta med meg barna å flytte? Det er meg de bor hos nå, han som flyttet ut fra huset vi bor i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skal ikke jeg si noe helt sikkert: MEN- ja skal en del til for at far får hovedomsorg, og retten dommer aldri 50/50. Så blir nok en "vanlig" samværsavtale. annen hver helg og en gang i uken (med eldste mann hvertfall). Når det gjelder flyttingen, så tror jeg du gjør dumt i å bare flytte. Råd før deg med advokat, så du har alt på ditt rene. Som sagt, så er jeg ikke helt sikker, men jeg tror ikke du kan flytte så langt unna uten hans godkjennelse?

Skrevet

Grunnen til at du kommer til å få hovedomsorgen for begge barna, er at du ammer det ene barnet. En skiller ikke søsken.

Så ja, du kan ta med deg barna og begynne på skole, selv om det er 30 mil unna. Bare det er innenfor Norges grenser.

Skrevet

Vel, mødre får som regel hovedomsorgen uansett om de ammer eller ei... men... er det slemt av meg å flytte? Jeg har svært lyst på denne utdannelsen og den er bare to steder i landet, begge steder ca like langt...

BF har en jobb som gjør at han kan bo hvor han vil i landet, eller utlandet. Han må ta fly til jobb uansett.

Skrevet

På sikt virker det som om det er det beste at du flytter med barna, får deg en utdannelse og grei jobb. Bf vil også vinne på dette på sikt da det vil medføre midre bidrag på ham;-)

Det har vært fremmet FORSLAG om at man ikke kan flytte langt med barna med dette er langt fra vedtatt så innen landets grenser kan du flytte med ungene så mye du vil så lenge ungene bor hos deg. Nekter han skrive under på flyttemelding tar det bare litt lengre tid før ungene får den nye folkeregistrerte adressen, ikke noe annet, ta ev kontakt med folkeregisteret ( ligger under skatteetaten) for fremgangsmåte på papirarbeidet.

Lykke til med utdannelsen !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...