katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Hei. Er idag 7+1 og har begynt å få økende hvit utflod. Kommer en god del særlig hvis jeg trykker hardt ved hard mage. Noen andre som har det slik? ,eller vet om det er normalt? var på tidlig ul på torsdag og da var akt tipp topp. Klem
Gjest Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 hadde det å slik på den tiden er 8+1 idag men hadde det sånn mellom 6+0-7+4 grusomt irriterende. så lenge den ikke er misfarget eller lukter vondt er d vist ingen fare
aloha83 Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Sakset fra klikk.no/foreldre Utflod Økt utflod er et tidlig tegn på at man er gravid. Den kan gjerne bli litt tykkere og seigere enn når man ikke er gravid. Dette er normalt. Lukter utfloden ille, eller råttent, eller fargen endres til grønnlig eller brunlig bør du ta det opp med jordmoren eller legen din, for da kan det være en infeksjon. Det kan være Skjedekatarr Det er visst helt vanlig. Merker selv at det kommer mer enn vanlig, men ikke veldig mye. Er i dag 7+6.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2009 takk for svar. Lukter ikke av utfloden, men har litt spesiell lukt fra underlivet, må skylle meg oftere. Kan være pga urinen, den har litt annen lukt siden jeg ble gravid, og så tisser jeg jo hver time hele natten, og ca hver tredje time om dagen, så kanskje ikke rart det ikke lukter veldig godt, nesten litt søtlig. Har 2 barn fra før, men det er jo 12 år siden sist jeg var gravid så husker ikke.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 Pass på at du drikker masse siden du tisser såpass ofte. Siden den lukter litt søtøig ville jeg levert en urinprøve hos legen, bare for og utelukke at det er sukker i urnen:)
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 14. juni 2009 #6 Skrevet 14. juni 2009 For gravide kvinner så kan det lønne seg og kjøpe en boks på apoteket slik at man kan ta urinstix selv. Siden man har et langt svangerskap fremfor seg kan det være lurt og ølge litt med på slik at det ikke er sukker, protein ol i urinen fremover. Så slipper man en tur til legen om alt er ok:) Bare et lite råd.......
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. juni 2009 Takk for gode råd. Lukter det stramt av urinet deres, eller når dere tørker dere?
You can call me Dårris Skrevet 14. juni 2009 #8 Skrevet 14. juni 2009 Hei. Vet hva du mener. Jeg må si at med tanke på hvor mye vann jeg drikker i løpet av en dag, så er det rart at urinen fortsatt lukter såpass kraftig, men det gjør den altså. Jeg har også sånn utflod som du beskriver, og det tror jeg er helt vanlig.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. juni 2009 Hei, takk for svar. Da tror jeg at jeg slår meg til ro med det frem til neste torsdag,ny lege kontroll. Så gøy da, da er det bare en dag mellom oss..
You can call me Dårris Skrevet 14. juni 2009 #11 Skrevet 14. juni 2009 Ja det er det:) Det blir gøy å følge hverandre frem til termin! Har du termin i januar eller februar?
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #12 Skrevet 14. juni 2009 Fikk termin 30 januar av legen,enn du da?
You can call me Dårris Skrevet 14. juni 2009 #13 Skrevet 14. juni 2009 Går utifra 2.februar. Får forskjellige terminer avhengig av hvor jeg leter;) Legen sa 8. februar, men det kan ikke stemme, tror faktisk han tenkte en uke feil. hehe.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #14 Skrevet 15. juni 2009 Je fikk 30 jan av fastlege,mens gyn sin terminliste tilsvarte 1 feb,hehe, merkelig. Ha en fin dag. laaangvakt i barnehagen idag, lurer på hvordan det går da jeg bruker å bli litt dårlig fra totiden og utover og jeg er til halv 5 idag, ugh.
You can call me Dårris Skrevet 15. juni 2009 #15 Skrevet 15. juni 2009 Kjenner meg igjen der ja... Kvalmen kommer snikende utover dagen. ¨Når mannen min henta meg på toget i dag, så var jeg grønnhvit i fjeset og hadde mest lyst til å legge meg ned på benken på stasjonen og sove. Ikke noe særlig å være dårlig, men det går snart over, og jeg tar gjerne noen uker med kvalme for å få den lille babyen om noen måneder:) Ha en fin dag du også, den er vel forsåvidt over nå. Håper du holdt ut:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #16 Skrevet 15. juni 2009 Huff, hørtes ikke godt ut. Jo dagen gikk bedre enn jeg trodde, de flytta meg fra småbarnsavdelingen og opp på de stora barna, der er det roligere. Knaska ifa sukker så det tøyt, kvalmen var minimal idag. Men utroooolig godt å komme hjem å slenge beina på bordet etter å ha jaga ut 3 tenåringer, hehe. Ha en fin kveld. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå