Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Jeg fikk for mye kontantstøtte med ene ungen, ble anmeldt og skal utføre en del timer samfunnsstraff..nå er minste strax året, kan jeg da søke ny ks? skal ha h*n 50 5 i barnehage, eller er jeg fullstendig svartelistet?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 50%, skulle det stå...holder på å betale tilbake det jeg fikk for mye.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 jeg vil anta at du kan søke og få ks om det ikke står noe i dommen din om at du har mistet rettighetene til den type stønad.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Står ingenting nei. Uff, må ærlig innrømme at jeg skammer meg...og er aldeles ikke et eksempel til etterfølgelse...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 Nesten så jeg gleder meg til å få begynt på samfunnsstraffa, blir så godt å få gjort opp for meg.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #6 Skrevet 14. juni 2009 Kan du ikke spørre om du får slippe KS nå, mot at du slipper samfunnsstraffen?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #7 Skrevet 14. juni 2009 Dersom du har overholdt avtalen med innkrevingsentralen om tilbakebetaling vil du få utbetalt kontantstøtte for barn nr 2. Alle innvilges stønad, men dersom man har stor gjeld som ikke blir betalt kan innkrevingsentralen trekke en viss sum av stønadsbeløpet hver mnd.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #8 Skrevet 14. juni 2009 syns ikke jeg kan be om å slippe samfunnstraffa, siden jeg jo har driti godt på draget..overholder avtalen, betaler nesten 2000 pr mnd-punktlig.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #9 Skrevet 14. juni 2009 Da får du kontantstøtte også for barnet som blir 1 år nå. Husk bare å få barnehagen til å bekrefte timeantall i barnehagen, ikke bare at du har 50% plass.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #10 Skrevet 14. juni 2009 Til orientering: Enhver søknad om å slippe samfunnsstraff utløser automatisk plikt for domsstolen til å omgjøre denne til fengselsstraff. Samfunnsstraff er man ilagt "på betingelse" av at denne er akseptert og overholdes. Ethvert brudd (og i denne sammenhengen anses en søknad om å slippe som et brudd) og betingelsen for samfunnsstraff er ikke lenger oppfylt!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #11 Skrevet 14. juni 2009 brudd på straff her, vil føre til 15 dagers fengsel..ikke veldig gira på den..syns det er litt ekkelt å søke igjen, men vi trenger virkelig kronene. men nå skal jeg passe på, og etterse flere ganger at jeg har skrevet rett på søknaden iallfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå