julibaby-nærmer seg Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Hva er muligheten for å få KS med tidlig svangerskapsforgiftning? Høyt blodtrykk, protein i urin osv. Noen som vet?
camilla gutt 06+gutt10 FØDT:) Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Hvis du får svangerskapsforgiftning og legne vurderer at barnet må ut, så kommer det ann på to ting om du kan føde vaginalt eller om det blir KS. Det ene er hvor mye det haster, hvis barnet viser tign på at det ikke har det bra kan det hende det tar for lang tid å sette deg i gang og føde vaginalt. Det andre er hvor tidlig dette skjer, og om du er moden eller ikke. Du vil ikke bli satt i gang hvis barnet f.eks må ut i uke 30, og du ikke er moden. Håper det var til hjelp. Hilsen fra en som har eksamen i gynekologi om to deger og leser på dette akkurat nå PS. hvis du blir satt i gang er det jo heller ikke sikkert at alt går raskt nok fremover, og at det blir bestemt KS underveis.
nawi Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Signerer hun over. Jeg lå på sykehuset med svangerskapsforgiftning. Lå på rom med ei som hadde det samme. Jeg endte opp med keisersnitt, mens hun andre fødte vaginalt. Vi var like langt på vei, men hun var mer moden enn meg, og min baby sluttet å vokse i magen. Hun ble satt i gang, og fødte dagen før meg.
julibaby-nærmer seg Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2009 Tusen takk for svar begge to. Er i uke 36+5 nå og føler det bør skje noe snart-babyen har det bra, men jeg føler meg elendig i fht blodtrykket, hodepine, kvalme og ødemer.... Er førstegangsfødende og snuppa viser foreløpig ingen tegn til å ville ut enda-naturlig nok. Lykke til med gyn eksamen
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Kan jeg spørre om du har konstant hodepine, eller om det er i periodevis?? Har slitt mye med hodepine de siste dagene. Men har vært spesielt mye når jeg er trøtt. Det som er, er at jeg ikke får for lite søvn heller. Sover mellom 7-10 timer hver natt + en liten lur på ettermiddagen på 30-60 min. Vet ikke hvordan blodtrykket mitt er. For man blir vel ikke svimmel om man har for høyt? Det er vel kun visst det er lavt...?? Hodepine er vel vanlig under en graviditet ellers også, eller? (Er førstegangs, og vet ikke så mye om dette)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå