Gå til innhold

Ammevennlig mat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere til middag dere som ammer :)

Jeg er veldig glad i sterk mat, men det reagerer gutten min på så er litt usikker på hva jeg kan lage nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke alt av sterk mat han reagerer på? For eksempel gikk hvitløk, pepper og ingefær veldig bra her og mange andre sorter krydder, mens typisk "takokrydder" og karri ga problemer (antar at det er spisskuminen i blandingene som gjør det). Dessuten var ikke chili spesielt populært hos magen til den lille. Ellers er det jo alltid et alternativ å kjøre tradisjonelt norskt med brun saus og kjøttkaker da ;-)

Skrevet

Han reagerer på det meste.

Løk, hvitløk, tacokrydder, karri...Det går bra de dagene jeg spsier mat UTEN noe som helst tilsatt krydder.

Så dette ble plutselig vanskelig for meg siden jeg er veldig glad i løk, karri osv

Har kjørt en del sodd i det siste, men begynner å bli lei.

Skrevet

Så kjedelig, ingen overlever på sodd i det uendelige heller (selv om det er godt). Men det går jo an å lage salater uten noe særlig krydder (bruke lime og olivenolje som smak for eksempel), eller pannekaker med flesk, gammeldags fiskemiddag ... eller låne en bok på biblioteket med typisk norske oppskrifter, der er det lite krydderier som inngår og hvis du låner en av de tykke bøkene er det vel oppskrifter som frister kanskje.

Skrevet

spaghetti bolognese/carbonara

hamburger m råstekte poteter

fiskekaker/kjøttkaker i brunsaus

fiskegrateng

kyllingfilet ris og bernaise

GRILLMAT:)

har en liten med sensitiv mage selv, er kjedelig å spise kjedelig, men verdt det så lenge han ikke skriker:)

Har forresten laget en 4ukers middagsplan, det hjalp meg veldig:)

Skrevet

Takk for hjelp.

Sliter med å ikke spise løk merker jeg, savner det virkelig, hehe, men det er sant at det er verdt å holde seg unna så slipper man en unge som skriker pga magesmerter :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...