Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Jeg leverte søknad om kontantstøtte i slutten av April. Barnet mitt ble 1år i går, så jeg skal vel få penger for Junimåned da jeg skal være hjemme med han et år til? Jeg har ikke fått noen tilbakemeld fra NAV om at de har mottatt eller behandlet søknaden min.. skulle jeg fått det, eller kommer bare pengene på konto av seg selv?? Når er første utbetaling egentlig, er det måneden etter at barnet har blitt 1 år? Og hvilken dato blir det utbetalt?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Søknad om kontantstøtte kan først behandles samme mnd som første utbetaling. Dvs at søknaden din blir liggernde ubehandlet til juli. Kontantstøtte fra mnd etter barnet fyller 1 år. Første utbetaling innen 30 juli.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Får jeg etterbetalt da? Så jeg får for Juni og Juli? hi
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Nei. Når barnet ditt fyller 1 år i juni, får du kontantstøtte fra juli. Mnd ETTER at barnet fyller 1 år. Du får den første utbetalingen i juli. Ingenting for juni.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 Kontantstøtte fra mnd ETTER barnet fyller 1 år (som vedkommende over skrev). Dvs. at du har rett på støtte fra juli, juni får du ikke for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå