Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 sivgermor bor heldigvis langt unna oss.. hadde ikke taklet å bo i nærheten av henne.. Hun og dattra var her på besøk i helgen. Hun kommenterer alt, og det forran lille jenta mi. Små babyer promper ofte, og det er helt naturlig.. Men for svigermor er det vist ikke det. Hun spør lillejenta om mamman din har spist mye erter idag? elller er det bare luft å få i puppen? Jeg har nesten ikke melk i puppene, mn nok til 2-3 måltider i løpet av dagen. Og når hun sier det der, så blir jeg så lei meg. Er det ikke nok at jeg skal føle meg som verdens værste mamma for at jeg ikke har nok melk? Jaja, ikke nok med. Hun tror også at det er hun som skal leke "mamma" hele tiden når hun er her. Tvert jeg står opp om morgenen så river hun henne nesten ut av armene mine, for da skal hun leke,dulle, skifte beleie osv.. Hun tror også at hun skal få filme henne hele tiden, også når det skiftes bleie.. Jeg synes ikke det er noe stas for lille jenta mi at andre skal ha filmer hvor hun er naken. Jeg takler ikke dette lenger, vet ikke om jeg er for streng. Men nå har jeg satt ned foten. Hvis hun prøver å ta henne før jeg får stelt henne på morgenen og gitt henne pupp. Sier jeg at jeg skal gjøre det selv. Hun blir selvsagt veldig fornærmet og går å setter seg på stuen og sier ikke noe på lenge etterpå. (ikke at der bryr meg noe, hun får bare suttre i vei) Jeg har akkurart klart og ordne en dagsrytme for lillejenta mi, og vil gjerne fortsette med den selv om jeg har besøk. Jeg synes svigermor bør respektere at hun ikke kan få gjøre alt med henne hele dagen. Hun trenger faktisk å vite at mamman å pappan sin er der i løpe av dagen også.. Så leeeeei... gått å få det ut:p
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Jeg vet akkurat hvordan du har det. Det er ikke moro. Jeg skjønner ikke hvorfor svigermødre er slik! Hvorfor skal de "ta over" så mye? Det gjentar seg jo i alle innleggene her! Så de som klager på oss som klager på svigermødrene våre, må snart våkne opp og se et mønster her. Vi klager ikke uten grunn. Mødrene våre er jo ikke så ivrige og skal ta over hele tiden.... hvorfor kan ikke svigermødrene våre også ta det like med ro??? Jeg er helt enig med deg at du skal si fra til henne! Fortsett med det:-) Vi skal ikke godta all verden!! :-)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 svigermødre tror jeg er livredde for å ikke få være nok sammen med barnebarna sine..Og redde for at vi mødre skal favorisere våre foreldre.Er jo ganske naturlig at vi går til foreldrene våre som vi har kjennt hele livet,og ikke til svigermor når det er noe.Min er iallfall helt hysterisk når hun er sammen med barnet,akkurat som hun skal ta igjen det tapte fra sist hun så henne! Det er veldig slitsomt for både meg og ungne........ er drit lei jeg!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Trodde svigermødre skulle være litt mer sky jeg, enn min egen mor. Men neida.. Det er jo ikke det at jeg ikke liker at hu vil være med lillejenta.. Det som irriterer meg mest er at hu river henne fra meg med engang hun ser henne. Jeg vil gjerne la jenta mi få se seg litt rundt og gjøre det daglige med henne før en som nesten er helt fremmed for henne skal styre med henne. Svigermor bor på andre siden av landet, så vi ser ikke henne mer en 2-3 ganger i året.. Men likevel så blir jeg sliten av henne..
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 du er da iallfall heldig som ser henne så sjelden! Vi ser henne hver helg...og noen ganger i ukedagene kommer hun innom for å kikke som hun kaller det:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå