Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Dere som driter i hva trygg trafikk og all verdens forskning sier om å snu bilstoler for tidlig for at barnet skal ha det behagelig: Hva med å høre på oss som som har opplevd en frontkollisjon? Selv om det var lav hastighet, ville ikke nakken til en 1-2-3-åring vært verdt fem sure sild dersom barnet hadde sittet forovervendt. Det er enorme krefter det er snakk om. Stakkars barn som må bøye beina, barnet blir bilsykt, jeg kan følge bedre med på barnet når det sitter forovervendt, ungen hyler osv osv... Det spiller da ingen rolle? Vær konsekvent, ikke la barnet få "smaken på" at det å sitte forovervendt er en mulighet. Ikke noe "jamen, jamen..." Stopp ofte, kjør korte turer, monter speil, skift på å sitte bak, la vær å kjøre vil. Finn løsninger - gjør hva som helst men IKKE SNU BARNET!!!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Signerer. Ufattelig mange med dårlige unnskyldninger for å snu barnet.
Miss Misantrop Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Bare til informasjon hovedinnlegger; Dette er ikke Kina. Her i norge har foreldre valgfrihet. Folk skal informeres og regeler følges- utover det har individet frihet.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 I stedet for å bli helt oppgitt over foreldre som "ikke hører" på ditt mantra, så får du jobbe for at det kommer en lov som påbyr bakovervendt sete til barn da, vet du:) I min barndom var der ikke seler bak i bilen, engang, så det har da gått fremover, har det ikke?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 Jeg vil at sønnen min skal sitte bakovervent.. men det er rett og slett ikke plass. Det er nesten umulig å plassere han i setet når det står bakovervent. Han dunker hode i taket hver gang! Det er jo ikke noe godt.. Hva skal jeg gjøre da? kjøpe ny bil?
Gjest Skrevet 14. juni 2009 #6 Skrevet 14. juni 2009 Fordi de tenker "det skjer ikke oss", og vet kanskje ikke nok om hvor stor forskjellen egentlig er. Jeg visste i hvertfall ikke dette med min eldste for snart 7 år siden, mene r blitt mer opplyst etterhvert. Tror få foreldre ville snudd barnet fremovervendt om de faktisk visste hvor mye mer utrygt dette var for barnet enn bakvoervendt. Nå har folk flest bare en vag forestilling om at joda, baovervendt er litt tryggere, men jeg tror faktisk ikke de aner hvor stor forskjellen egentlig er!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #7 Skrevet 14. juni 2009 Svarer deg her også jeg.. Hvis du virkelig vil ha barnet ditt bakovervendt så klarer du det. Du får til å ha setet bakover, men får ungen absolutt ikke inn? Det vil jeg kalle en dårlig unnskyldning.. Har du prøvd å sette han inn fra andre siden? Jeg har en grei bil, men bakdøren er litt trang. Så jeg må vri litt på sønnen min når jeg setter han inn. Noe som ikke er vondt for han. Man lærer seg teknikker. Hender a jeg kommer borti dørkarmen eller noe med hode hans, men det er da ikke snakk om store dunket. Han sier ikke au engang. Har du vurdert å koble ut airbagen? For det er tryggere å la et barn sitte bakovervendt i forsete, enn å ha det forovervendt i baksete.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #8 Skrevet 14. juni 2009 Det er faktisk dobbelt så stor sjanse for at man kommer bedre ut av det i en kræsj når barnet sitter bakovervendt, fremfor forovervendt. 90% sjanse for at det går bedre med bakovervendt, men bare 50-60% sjanse om barnet sitter forovervendt. Det vil jeg si er en stor forskjell. Jeg skjønner ikke hvordan foreldre kan være så uopplyste på dette i dag.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #9 Skrevet 14. juni 2009 Jeg synes egentlig ikke Kina er noe godt sammenlingningsgrunnlag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå