♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Kan man virkelig kjenne liv fra uke 13? Jeg er snart 17 på vei, og kan ikke si jeg har kjent noe som jeg tror er fra babyen. Men gleder meg masse til å kjenne liv fra den lille.
Onemore-thefinalcountdown Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 De mer erfarne, flergangs kan kjenne liv så tidlig. Men 1.ste gangs kjenner det vel fra uke 18 og utover. Fordi de ikke vet hva de skal kjenne etter, eller det er lett å forveksle med andre ting. Ikke noe å bekymre seg for . Du kjenner det nok snart skal du se...
lillebie på`n igjen Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 hei, jeg har kjent liv fra 14+4 tror jeg det var, i dag er jeg 15+5- og jeg er førstegangsfødende ) kjenner spark og dytt hver dag, og noen ganger kjenner jeg at det snur seg 360 grader inni der:o) jeg har vært gravid en gang tidligere når jeg var veldig ung, avbrutt i uke 11 , vet ikke om det kan ha noe å si hvorfor jeg kjenner det så utrolig godt ) men det skal sies at første dagene, var jeg ikke sikker på om magen rumla, om det var luft eller bare innbilning :-) hos meg er det lett å kjenne når jeg legger meg i senga på kvelden. ligg helt rolig , og er det helt stille rundt deg, så kanskje du kjenner en litt merkelig romstrering nederst i magen )
Gjest Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Jeg har min morkake liggende foran (placenta anterior), og kjente derfor liv sent, i uke 20 og utover har det blitt mer og mer så det kommer ann på hvor morkakens plassering er også. Mitt råd er egentlig å ikke sammenligne for det er så forskjellig. Jeg var skikkelig bekymret fordi noen kjente masse liv i uke 15 og 16 mens jeg fortsatt ikke kjente noenting..
Gjest Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 Jeg har kjent liv side uke 14. Det begynte først som om noen luftbobler som sprakk og det varte noen minutter. Uken etter kjente jeg det samme igjen. Da to dager etterhverandre. Det var da jeg skjønte at det var babyen og ikke luft i magen. Det var jo en følelse jeg aldri har hatt i magen før. Fra uke 17 kjente jeg småting i magen hver dag og fra uke 19 kjente jeg spark hver dag og de har nå bare blitt sterkere og sterkere. Er nå 25+1 og har en aktiv liten krabat som snur seg, slår kollebøtter og sparker hardt så man kan kjenne det utenpå. Gøy. Jeg er førstegangs, så jeg tror at er du oppmerksom på det og er godt kjent med bevegelser i underlivet fra før av vil du kunne kjenne spark ganske tidlig. Man lurer litt på om det er det man kjenner til å begynne med, men når det skjer ganske ofte så skjønner man lett hva det er. Veldig morsomt å vite at det er babyen du kjenner og har kjent hele tiden Har forresten morkaka forran også, men ingen hindring for meg
Lille Blåbær Skrevet 14. juni 2009 #6 Skrevet 14. juni 2009 Jeg er 4. gangs fødende og i uke 17. Har ikke kjent noe liv enda, men kjente ikke før i uke 18 med de 3 andre heller. Så nå venter jeg i spenning på å kjenne livstegn... ikke lenge til nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå