Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Jeg har bestemt meg for å slutte men trenger HJELP og MOTIVASJON. 1. Hva er deres beste tips for å asutte? 2. Hva er de positive effektene dere har merket? Fysisk, psykisk, utseende etc. Håper dere som har klart det kan hjelpe meg og andre : )
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 jeg har klart det 1: beste tipset vil være å bare bestemme seg for det å fokusere på at man skal være røykfri hele resten av livet 2: jeg merker det på pusten --> bedre. sangstemmen --> bedre huden i ansiktet er bedre luktesansen er blitt bedre smaksløkene er forbedre --> all mat smaker helt sinnsykt godt! lykke til! Så lenge du innstiller deg på at det går bra så greier du det. Tenkt på alle de positive fordelene og gled deg til du er helt ferdig
petite fleur Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 1. Sett en dato og trapp gradvis ned frem til denne datoen. 2. Bedre hud, luktesans, smakssans, kondis, økonomi, blir ikke så fyllesyk ;-) Slipper å stresse ut for å røyke på jobb, kafè etc. Og ikke minst: Man lukter friskere og bedre for andre. Det som fikk meg til å slutte var et bilde av et par eneggede tvillinger på ca 50 år, hvor den ene hadde røkt hele sitt liv. Hun så ut som hun var over ti år eldre enn tvillingsøsteren...da fikk jeg panikk og slutta.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Tusen takk : ) Planla du det lenge og trappet ned eller sluttet du bare tvert en dag?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 1: Jeg gadd rett og slett ikke stresset lenger, så jeg begynte å snuse istedet. Det er lettere å gå maaaange timer uten snus enn et par timer uten røyk, så dermed kuttet jeg drastisk ned på nikotinet. Og jeg er mindre avhengig. Men koser meg med en snus i ny og ne;) 2: Helse, Psyke og utseende; Bedre kondis, gikk fortere ned i vekt, fikk supergod ånde etter noen uker, bedre hud og hår, bedre negler, følte at jeg luktet godt igjen, ble mindre stresset av å MÅTTE gå ut å ta en røyk (kom suget kunne jeg bare ta en snus uten å tenke mer på det), tennene mine ble hvite igjen etter noen uker med whitenining tannkrem, øynene mine ble klarere (mistet det rødskjæret en kan få ved å røyke) ble mindre tørr i huden, ble gladere til sinns siden jeg ikke hadde stresset av å måytte gå ut å røyke lenger fikk oversdkudd til de grader ble mindre trøtt fikk mindre søtsug og annet "sug" (måtte ikke kompansere for evnt lite nikotin hvis jeg ikke kom meg ut for å røyke) trengte ikke å vaske meg på hendene 100 ganger daglig for å ta i babyen min kunne samsove med lillemas når han ville det sparte MASSE penger og kunne derfor unne meg fine klær osv ble avslappet sexlivet bedret seg;) Jeg har ikke engang lyst på røyk lenger jeg. Folk kan sitte rundt meg å røyke til krampa tar dem, og jeg får ikke lyst på i det hele tatt. Kjenner jeg er så sjeleglad for å slippe unna det svineriet. Føler meg sunn og frisk:) Var veldig hostete og snørrete de første ukene etter røykeslutten, men når det klarnet opp så forble jeg frisk;) Har ikke vært dårlig at all etter det:) Det er bare positive aspekter ved å slutte;) Men jeg tror det er lurt å gå over på "snill" nikotin i en overgangsfasen, som snus, nikotintyggis osv. Det er lettere å slutte med dette enn å slutte tvert med røyken. Det er ihvertfall min observasjon;) Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #6 Skrevet 14. juni 2009 fra anonym 10:41: Jeg bare bestemte meg en dag og slutta. Har tenkt å slutte lenge, men en dag følte jeg bare at jeg var fullstendig klar for det. Har nesten ikke vært røyksugen etterpå heller heldigvis. Vet at jeg har vært utrolig heldig med abstinenser etc Så det går ann. BAre bestem deg og vær fast bestemt på at det går bra!! Lykke til
Figa Skrevet 14. juni 2009 #7 Skrevet 14. juni 2009 Jeg røykte den siste røyken med god viten om at dette virkelig var den siste. Mens jeg røykte satt jeg og funderte på hva det var som egentlig var så godt med å røyke og fant ut at svaret var ingenting! Røyking gir en rynker, gule tenner, dårlig ånde, dårlig kondis, det er gift.. Ja listen er lang. Men er det èn ting som gjør at jeg priser meg lykkelig over at jeg ikke røyker lengre, så er det den ekle bosstanken som jeg kjenner henger fast i ånden til ALLE røykere! Æsj! Hadde jeg visst hvor jævlig røykere lukter da jeg selv røykte, så hadde jeg nok sluttet lenge før enn det jeg gjorde!! Når jeg sluttet å røyke, gikk det 7-8 måneder før røykesuget var over og jeg begynte å synes det var ekkelt. Det var kjempe vanskelig, men herlighet, det var verdt det! Røyking er ekkelt og grisete!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #8 Skrevet 14. juni 2009 Leste Allan Carrs "Endelig røykfri" og ble overrasket over meg selv da jeg sluttet på dagen etter å ha lest siste siden. Har faktisk kun hatt lyst på røyk en eneste gang etter at jeg sluttet for over 2 år siden. Blant de positive effektene jeg har merket et: - bedre råd - slipper røykhosten og slimingen om morgenene - huden ble finere og håret blankere - klarer å gå oppoverbakken uten å bli så anpusten - tøyet mitt lukter ikke røyk umiddelbart etter at jeg har vasket det lenger - luktesans og smakssans er bedre så maten smaker mye bedre enn før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå