Gå til innhold

utsette pappapermisjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor må jeg søke om å få utsatt pappapermisjonen?

Og gjerne sleng på litt ekstra info om dette om du sitter inne med noe ;)

TAKK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi strevde med å finne ut hvordan, for nav fortalte oss først at det var bare å sende en mail, så ordnet det seg, så vi gjorde det. Pga tidligere problemer med mail til nav, ba jeg dem sende en bekreftelse på at de hadde mottatt mailen, noe jeg aldri fikk, så da ringte jeg dem og de hadde mottatt mailen, men da var det nesten så de lo av meg når jeg hadde trodd at en mail var nok (selvom det var de som hadde sagt jeg kunne gjøre det). Da fortalte de meg at de måtte ha en bekreftelse fra pappaens arbeidsplass, underskrevet av både pappaen og arbeidsgiveren, om når han skulle ha permisjon og at han skulle jobbe 100% frem til permisjonen, så da sendte de det. Etter en stund mottok arbeidsgiveren et skjema som også måtte fylles ut fordi han hadde utsatt pappapermisjonen.

Dette var før den berømte omorganiseringen i nav, så jeg vet ikke om det fungerer på samme måte fortsatt, men jeg tviler på at det har blitt noe lettere ettersom ingenting annet har blitt det. Jeg ville enten ringt nav og spurt hvordan dere skal gjøre det og så hele tiden gjort det de ber om, eller sende en mail så dere har skriftlig hva de mener.

Det som uansett er viktig, er at dere søker før din permisjon er over. For oss holdt det at den første mailen var sendt før min permisjon var over fordi de da hadde registrert at de hadde mottatt en søknad om å utsette permisjonen.

Skrevet

Det må dere lage en avtale med arbeidsgiver om. Se denne siden:

http://www.nav.no/page?id=332

Skjemaet "Avtale mellom arbeidstaker og arbeidsgiver om arbeid i fødsels- eller adopsjonsperioden" brukes og legges ved "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon". Hvis du allerede har sendt inn dette skjemaet tidligere sender du bare et nytt med de endringer dere skal gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...