Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer med dette?

Hva bør en passe på?

Må en ha med attest fra lege på hvor langt en er på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i syden i uke 13 og 14.

Kontakt ditt flyselskap på fra når de krever legeattest, men normalt krever de dette mye senere enn uke 22, så det skal nok gå bra. Det avhenger også av lengden på flyreisen. Føler du deg usikker er det kjekt å ha med en legeattest likevel :) Men som sagt, sjekk hvilke retningslinjer flyskelskapet ditt har, dette finner du på deres nettsider.

Det du bør passe på er bakteriefloraen da den er noe annerledes i norge (dette varierer fra land til land).

Selv var jeg i hellas og spiste som en ikke-gravid. Passer bare på at kjøtt er gjennomstekt (er litt forsiktig med sjømat, med mindre den er helt fersk). Ellers har jeg spist mye gresk salat og frukt. Pass på å skylle frukten eller skjær av skall om du er usikker.

Ellers synes jeg du bare skal nyte ferien og ta det med ro :)

Skrevet

Jeg skal reise i uke 28/29 og snakket med jordmor. Hun sa det var ikke noe problem, man skal bare passe på at kjøtt er gjennomstekt, gjerne skrelle frukt og passe på salater, men på et turistifisert sted som Mallorca tror jeg ikke det er noe problem.

Ellers må vi huske at gravide blir fortere brent, så sitte i skyggen er lurt. Attest trenger du ikke, du har jo helsekortet. Pass på at du har forsikring.

Skrevet

Var i tyrkia i uke21.

Gikk kjempe bra

Ha med gode sko, merket at jeg hovnet opp i beina de dagene vi gikk mye. Så penskoa passer ikke på kvelden :)

Jeg hadde ikke med legeattest.

Orket heller ikke å være opphengt i det med mat. Sjekket kun at kjøtt var gjennomstekt, og bestilte ikke kun salat.

Se ann stedet du spiser på bare og kos deg kjempe masse ;)

Skrevet

Takk for gode tips:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...