2flottebarn;) Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Hvordan gjør man det hvis man vil jobbe under permisjonen, da tenker jeg på en annen plass enn min egen arbeidsplass. Tenkte at permisjonstiden kunne være fin til å prøve ut et annet type arbeid, da tenker jeg kun ca 20% stilling. Noen som vet?
Guttemamma75 Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 Du kan ikke jobbe mens du har permisjon, dvs du KAN jobbe men da må du ha avtale om gradert uttak og permisjonen vil da bli forlenget med tilsvarende antall dager som du har jobbet.. De dagene du jobber vil du da ikke få foreldrepenger og vil summa sumarum ende opp med en litt lengre permisjon men akkurat like mye betalt som om du ikke jobber...(såfremst ikke den andre jobben gir mye mer betalt enn den du har tjent opp permisjon i da)
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 13. juni 2009 #3 Skrevet 13. juni 2009 Det er lov å jobbe under permisjon uten å forlenge permisjonen din, eg gjorde det og det med løyve frå NAV. Eg ringte og snakka med dei og det var heilt greit, eg jobba kun helg, var avlastningsheim for barnevernet. Det var 3.kvør helg og ingen problem at eg var i perm, eg lura nemelig på om eg skulle setta den kontrakta på mannen min sida eg var i perm. Så eg snakka med NAV og det var ikkje noko problem. Så hadde eg vore deg så hadde eg snakka med NAV. Eg jobba i helga da og ikkje i uka og i helga så har ein jo ikkje betala foreldrepengar frå NAV uansett. Å sei at det ikkje er lov er ikkje heilt rett da......
mamman til to gutter Skrevet 13. juni 2009 #4 Skrevet 13. juni 2009 Det spørs jo også om din egentlige arbeidsplass syns noe om at du jobber et annet sted når du har permisjon derfra for å være hjemme med barn. Jeg ville hvertfall vært åpen ovenfor dem og spurt om de syns det er greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå