Let's hear it for the boys! Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Jeg fikk aldri den ammingen ordentlig igang. Puppene mine er bitte små, stikker rett ut (slik at jeg må sitte i en meget ukomfortabel stilling for at babyen skal komme til) og brystvortene er flate (og dermed vanskelige for babyen å få tak på). For at ungen i det hele tatt skulle få tak måtte jeg bruke skjold hver gang, noe som ikke hjalp på produksjonen. Så. Nå venter jeg nummer to og har veldig, veldig lyst til å få til ammingen denne gangen. Men er det like håpløst som første gang? Noen med erfaring?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 13. juni 2009 #3 Skrevet 13. juni 2009 Dytter for deg jeg, siden jeg lurer litt på det samme - selv om jeg ikke trenger å tenke på det helt enda. Men likevel, hehe
Bamsemums Skrevet 13. juni 2009 #4 Skrevet 13. juni 2009 Ingen problem med og amme nr. 2 for min del. Hun eldste var dårlig og suge. Men minien på 7 mnd. var det aldri noe problem. Jeg hadde også flate brystvorter. Med første brukte jeg skjold, og det trodde eg ødelagte mye. Og med nummer 2 slapp jeg det, han tok det lett som bare det. Men brukte ammeputa mye og den va til god hjelp:-)
Let's hear it for the boys! Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2009 OK, skjønner. Heldig du er! Håper det går knirkefritt denne gangen, men jeg er da realistisk Uansett så er jeg mer innstilt på problemer denne gangen, så da blir det kanskje ikke så tøft psykisk.
Gjest Skrevet 13. juni 2009 #6 Skrevet 13. juni 2009 Hei. Min første fikk aldri tak i brystet så vi måtte gi opp hele ammingen. Men, nr. 2 tok brystet med en gang. Har et bryst som er litt problematisk og det sleit hun med. Men, med mye hjelp så gikk det av og til. Har også problemet med den ene puppen at den flater ut og da er det vanskelig å få tak. Problemet var at når den "gode" puppen ble så sår fordi hun bare ville ha den, så måtte vi forsøke å få henne til å ta den andre og da startet problemene. Hun fikk puppeangst den siste dagen på sykehuset pga all masingen om at hun måtte ta den andre, så hun ble flaskebaby hun også. Men, jeg er overbevist om at vi ville klart det om det ikke ble så mye mas rundt henne : )
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 13. juni 2009 #7 Skrevet 13. juni 2009 Jeg tror det er så forskjellig fra gang til gang, at det er umulig å svare på! Håper du får det til;)
mettemor :) Skrevet 13. juni 2009 #8 Skrevet 13. juni 2009 Kan bare svare for meg selv, ikke for deg... Jeg har også flate brystvorter, men i motsetning til deg har jeg veldig store myke bryster. Tror amming byr på omtrent samme utfordring likevel... Jeg slet mye med første. Hun var utålmodig og raste når hun ikke fikk det til med en gang. Jeg var ikke forberedt på at amming kunne være et problem, hadde ikke tenkt tanken engang. Visste lite om hva som økte produksjon, stillinger osv. Delammet henne til hun var ca. 3 mnd og sluttet da helt. Nå har jeg en på 4 mnd som jeg fullammer, har kun gitt flaske de få gangene jeg har vært borte fra ham. Vi slet også litt med teknikken i starten, men i motsetning til søsteren hadde denne karen tålmodighet til å prøve og prøve :-) Dessuten hadde jeg lest side opp og side ned om amming på nettet, og følte at jeg hadde bedre peiling og var tryggere på at dette skulle gå bra. Så for meg gikk det bare bra, håper at det gjør det for deg også. For nå skjønner jeg faktisk hva de mener med at amming er lettvint og koselig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå