Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 vi har alle i familien bibelske navn, så vi ønsker at dette barnet også skal få ett bibelsk navn (synes det er mange flotte navn),. Jeg har ett jente navn og ett guttenavn som jeg egentlig ønsker å bruke, men ønsker ikke å si det her fordi vi vil ikke at kjennte skal vite hhva vi tenker. Så det jeg lurer på er om dere kan ramse opp bibelske navn dere synes er fine. vet enda ikke om det er gutt eller jente, så her er det berre spytte ut
snuffe Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 Adam, Abel, Abraham, Benjamin, Gabriel, Filip, Matteus, Mathias, Johannes, Jon, Elias, Elliot, Absalon, Boas, Kaleb, Isak, Jakob, Mikael, Simon... Anna, Johanne, Johanna, Maria, Marta, Mathea, Miriam, Mirja, Sara, Hanna, Rakel... Guttenavn er langt enklere enn jentenavn når man har bibelen å gå ut fra, synes jeg. Er vel egentlig bare Abel, Elliot, Elias og Johanne jeg kunne brukt selv av de jeg har nevnt, men det betyr jo ikke at de ikke er fine.
villemo26 Skrevet 13. juni 2009 #3 Skrevet 13. juni 2009 Eg liker veldig godt Johannes, Simon, Isak, Matheo og Ishaia... Johanne, Johanna, Ruth...
Gjest Skrevet 13. juni 2009 #4 Skrevet 13. juni 2009 Jeg syns navnet Esther er et av de fineste bibelske kvinnenavnene. Esther var jo en utrolig modig kvinne! Rakel er vel også et bibelsk navn? Det er i alle fall også et navn jeg synes er fint. Av bibelske guttenavn syns jeg Daniel er fint. Jakob er heller ikke så verst.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 13. juni 2009 #5 Skrevet 13. juni 2009 Thomas Er ikke Jonah et bibelnavn? Johannes Jeremia Simon Isak Abel Ruth Ester Paulus Matteus Adam Eva Abraham Josef Kain
Tea1 Skrevet 13. juni 2009 #6 Skrevet 13. juni 2009 Vi får en sønn som skal hete Elias.Ikke fordi det er bibelsk.Men fordi vi syntes det er fint.Og passer som halvt norsk og halvt arabisk. Av de andre bibelske navnerne syntes jeg Adam,Isak eller Sara er veldig fine.Men uansett hva vi andre syntes,velg det navnet du og mannen liker best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå