Gå til innhold

ang. bibelske navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har alle i familien bibelske navn, så vi ønsker at dette barnet også skal få ett bibelsk navn (synes det er mange flotte navn),. Jeg har ett jente navn og ett guttenavn som jeg egentlig ønsker å bruke, men ønsker ikke å si det her fordi vi vil ikke at kjennte skal vite hhva vi tenker. Så det jeg lurer på er om dere kan ramse opp bibelske navn dere synes er fine. vet enda ikke om det er gutt eller jente, så her er det berre spytte ut

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Adam, Abel, Abraham, Benjamin, Gabriel, Filip, Matteus, Mathias, Johannes, Jon, Elias, Elliot, Absalon, Boas, Kaleb, Isak, Jakob, Mikael, Simon...

Anna, Johanne, Johanna, Maria, Marta, Mathea, Miriam, Mirja, Sara, Hanna, Rakel...

Guttenavn er langt enklere enn jentenavn når man har bibelen å gå ut fra, synes jeg. Er vel egentlig bare Abel, Elliot, Elias og Johanne jeg kunne brukt selv av de jeg har nevnt, men det betyr jo ikke at de ikke er fine.

Skrevet

Eg liker veldig godt Johannes, Simon, Isak, Matheo og Ishaia...

Johanne, Johanna, Ruth...

Skrevet

Jeg syns navnet Esther er et av de fineste bibelske kvinnenavnene. Esther var jo en utrolig modig kvinne! Rakel er vel også et bibelsk navn? Det er i alle fall også et navn jeg synes er fint.

Av bibelske guttenavn syns jeg Daniel er fint. Jakob er heller ikke så verst.

Skrevet

Thomas

Er ikke Jonah et bibelnavn?

Johannes

Jeremia

Simon

Isak

Abel

Ruth

Ester

Paulus

Matteus

Adam

Eva

Abraham

Josef

Kain

Skrevet

Vi får en sønn som skal hete Elias.Ikke fordi det er bibelsk.Men fordi vi syntes det er fint.Og passer som halvt norsk og halvt arabisk. Av de andre bibelske navnerne syntes jeg Adam,Isak eller Sara er veldig fine.Men uansett hva vi andre syntes,velg det navnet du og mannen liker best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...