Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Hun er ikke en stor jente, men hun veier 15kg, er ganske høy og i 9-18kgsetet så ser jeg at hun sitter litt dårlig... Av og til så sitter vi på med en venninne av meg som har beltestol til sin 3åring, og der sitter hun veldig mye bedre. Merker at hun ikke blir frenetisk eller klager på at hun sitter fast i det setet... Hun er 2. Så, er det "greit" at hun sitter der? Eller er det ikke å anbefale? Hun sitter forover i det andre også.
Gjest Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 Spurte om det samme for et par mnd siden. Sønnen min har nettopp blitt 3 år og sitter forovervendt. Da fikk jeg høre at når de sitter forovervendt så er det tryggere å ha beltestol enn 5-punktsele. Så vi gikk til innkjøp av beltestol til sønnen min og han sitter kjempe godt i det : )
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 13. juni 2009 #3 Skrevet 13. juni 2009 Ja.. Ved bråbrems iblant merker jeg at hun liksom "støkker til" og sier hun får vondt.. Det skjer ikke ved bråbrems i beltestol.. Virker som beltestolen tar "bedre imot" liksom
Gjest Skrevet 13. juni 2009 #4 Skrevet 13. juni 2009 Ja, det var det jeg hørte. At det er farligere å sitte i 5-punktsele, spesielt ved bråbrems.
mamman til to gutter Skrevet 13. juni 2009 #5 Skrevet 13. juni 2009 Når de er over 15kg bør de sitte med bilens 3pktsele, enten på en putestol eller i en annen stol beregnet også for å kunne bruke bilens seler. Jeg ville likevel aldri satt min 2åring på en putestol, jeg håper han kan sitte bakover i et par år til før vi må snu setet.
Cala75 Skrevet 13. juni 2009 #6 Skrevet 13. juni 2009 Siden hun alleredet sitter forovervendt og har passert 15 kg er det tryggest med beltestol. Men også blant beltestoler er det en del gode stoler og mange mindre bra og dårlige. Vil anbefale deg Britax KidPlus (for bil uten isofix) eller Britax KidFix (for bil med isofix). Dette er en av markedets aller beste beltestoler med ekstremt bra hodebeskyttelse og sidebeskyttelse. Stolen er solid og har gjort det meget bra i test.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå