Gå til innhold

HASTER:Angående keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok ks på mandag og har nå fått feber oppimot 39. Nå er den 38.5, Er det ensbetydende med infeksjon? Jeg har ingen antydning til infeksjon nedentil, men brystene er vonde (tror det er vanlig melkespreng, er ikke rød på brystene). Kan det være kroppen som "rydder opp" eller MÅ jeg ringe legevakt? Skulle tro det var vanlig med feber etter operasjon???

Videoannonse
Annonse
Gjest Tale30
Skrevet

Jeg hadde ikke feber etter KS i alle fall. Man skal kontakte barsel eller legevakt ved nedsatt allmentilstand eter KS. De kan fortelle deg hva du skal gjøre videre. 14 dager etter KS er du under barselavdelingens ansvar. Det er vel de som kan svare deg best. Jeg ville ha kontaktet dem.

Skrevet

Du skal ta kontakt med lege dersom du har feber etter ks. Det sa de til meg da jeg ble skrevet ut. Så får lege vurdere, ring legevakta. Kan jo bare være feber, men kan være infeksjon også, og da er det greit å få sjekket :)

Skrevet

Ville ringt barselavdelingen jeg, det gjorde jeg da såret mitt begynte væske og jeg mistenkte betennelse i det. De var kjempesøte, jeg fikk komme inn på en søndag og vise frem såret..

Jeg fikk klar beskjed da jeg dro hjem etter keisersnittet at jeg bare kunne ringe direkte til barsel om det var noe, jeg trengte ikke gå veien om legevakten.

Gjest I og lillegutt
Skrevet

Jeg hadde også ringt barsel. Jeg tok hastekeisersnitt og hadde ikke feber etterpå..

Skrevet

Jeg ringte legevakten og fikk beskjed om at feber etter fødsel (både vanlig og ks) var vanlig og var ikke ensbetydende med infeksjon. Hvis formen var fin ellers kunne jeg ta paracet mot feber. Hvis jeg har feber i morgen også må jeg ta kontakt og da skal jeg ta CRP...

Skrevet

Det er ikke uvanlig med feber ved brystbetennelse. Dersom du har vondt i brystene kan det være en årsak til feberen. Men ha lav terskel for å dra på sykehuset. Ta vare på deg selv. :)

Skrevet

Hei, jeg fikk også feber en knapp uke etter KS. Var livredd for infeksjon i såret. Jeg bodde på barsel da som pårørende, siden barnet lå på barneavd., og fikk en lege som gikk visitt på barsel til å ta en titt på meg. Det viste seg at det avr luftveisinfeksjon/bronkitt, fikk antibiotika. er ganske vanlig å pådra seg litt sånn grufs etter ks, kroppen og immunforsvaret er ganske svekket. Men ta kontakt med lege så er du helt sikker på at det ikke er ks-arret det e rnoe galt med! Lykke til.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Høres ut som sånn jeg hadde det da jeg hadde tette melkeganger og betennelse i puppen.. ETter ks.

Gjest I og lillegutt
Skrevet

Jeg hadde forresten brystbetennelse uten å være rød på puppen. Hadde vondt og høy feber, følte meg helt elendig. Kanskje det er brystbetennelse du har?

Skrevet

Jeg fikk infeksjon i KS såret. Hadde feber, men hadde også veldig vondt rundt såret og det var hovent og varmt. Hvis du ikke har disse symptomene i tillegg er det kanskje mer sansynlig at det er brystbetennelse som noen over her skriver.

Skrevet

Vonde bryster og feber kan være tette melkeganger/brystbetennelse. Dette kan man "fikse" selv hvis det er i startfasen. Still deg i dusjen (det beste er badekar, men det blir vel problematisk med operasjonssåret). Masser brystene og håndmelk. Særlig hvis du har harde partier i brystene. Ta deg god tid.Og når du ammer de neste gangene, så masser brystene samtidig.

Jeg hadde tette melkeganger og fikk feber, gjorde dette og fikk løst opp "knuten". Dagen etter var jeg helt fin igjen og feberen var borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...