Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 vet ikke helt hvor jeg skal begynne. men jeg kan starte med at jeg trenger noen råd eller hjelpt til hva jeg skal si til mennesker rundt meg. i oppveksten hadde en ikke så snill mor, og har blitt oppvokst med å få høre at jeg er dum osv. jeg ble satt inn i en fosterfamilie ettervert ( flotte mennesker) så det er ikke noe slemt mot de.. og folk rundt meg tidligere har sagt "du er kanskje ikke skole-smart men gate-smart" etter ungdomskolen flyttet jeg for meg selv et annet sted og fikk nye venner, jeg ble "populær" fort og fikk stempelet -dum og deilig... mange tror jeg later som jeg er dum og liker det stempelet jeg har fått. og jeg har ikke sagt noe annet til de fordi jeg synes det blir vanskelig og si at jeg faktisk ikke er så smart og jeg skjønner virkelig ikke hva du snakker om osv.. nå skal jeg snart bli mor og har en flott kjæreste. og folk må jo tro at jeg kommer til å forandre meg (noe jeg også vil) men det er ikke så enkelt å forstå skole-ting, jeg er veldig treglært og vet ikke helt hvor jeg skal begynne. skole har jeg prøvd maaange ganger, men det er for vanskelig!! og jeg har ikke fått til å gå noe etter ungdomskolen. eneste muligheten jeg ser nå er å fortelle de folka rundt meg situasjonen min, men hvordan??? jeg vet at jeg kommer til å få mye hets her inne nå om at jeg ikke klarer å ta vare på et barn, men det er ikke noe vits å starte med å si. for det VET jeg at jeg kan. siden tiden etter ungdomskolen og til nå har jeg mått jobbet og jobben min går på barn
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 jeg forstår ikke helt hvorfor du må si noe som helst om noe jeg?! Hva er egentlig problemet?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #3 Skrevet 13. juni 2009 Det virker som om det største problemet ditt er dårlig selvtillitt. Hvorfor skulle du ikke kunne ta vare på og oppdra et barn som alle andre. Du skriver at du har jobbet med barn og da kan du vel mer om unger enn det jeg kunne da jeg ble mor. Har universitetsutdannelse og god stilllig i firmaet. Men om barn kunne jeg INGENTING. Måtte spørre barnepleierne på barselavd om de kunne vise meg hvordan skifte bleie på babyen. Snakk om teit mor jeg følte meg da. Det å være en god mor er helt uavhengig av utdanning og hvor godt man "forstår" ting. Sikker på at dette klarer du helt fint. Prøv å ikke tenke så mye på hva folk rundt deg måtte mene. Snakk med kjæresten din og si hvordan du føler deg. Kanskje det hjelper litt:**)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #4 Skrevet 13. juni 2009 Du er jo bare som alle andre; vet ting om deg selv, som ikke andre ser. Og at andre har en oppfatning av deg, som du føler ikke stemmer 100%. Sånn er det å være menneske:) Og det er da ikke noe du trenger å fortelle andre, for de er slik selv;)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #5 Skrevet 13. juni 2009 Prøv og vær stolt av den du er uansett ! Alle er ikke like, og alle har ikke de samme forutsetninger her i livet. Nå vet du alt du kan gjøre for at barnet ditt skal få en bedre oppvekst enn du selv hadde. Lykke til med alt som kommer ! Stor klem fra meg =)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #6 Skrevet 13. juni 2009 hei alle sammen og takk for svar. kanskje det kom litt feil ut. det jeg mener at jeg vet jeg kan ta vare på et barn. men det er frykdelig vanskelig ellers.. jeg forstår lite når folk rundt meg prater om ting. jeg har rett og slett ikke peiling på så mye andre synes det er normalt og kunne.. og ja, jeg har litt dårlig selvtillit men det med god grunn.. jeg har ikke fått til å ta førerkortet engang. det ble for vanskelig. jeg stoppet opp da det ble 30.000 kr... må vente litt med det enda. jeg kommer stadig med rare komentarer og folk ser rart på meg veldig ofte. men jeg skjønner at dere ikke forstår for det er vanskelig og forklare og dere må ha vært meg vertfall en uke for å skjønne. -jeg høres ikke dum ut her... men det er mye som jeg ikke tørr og ta opp også hvis dere skjønner.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #8 Skrevet 13. juni 2009 hva slags karakterer fikk du på skolen? Gått vgs? Tatt noen iq-test?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #9 Skrevet 13. juni 2009 Jeg klarte såvidt ungdomskolen så vg har jeg ikke tatt, jeg jobber istede og tar mange kurs innen barn for det er det eneste faget jeg kan. jeg har tatt iq tester gjennom dps av en profosjonell og jeg er godt under gjennomsnitten, så det er bevist. psykomotorisk treghet diagnosen fikk jeg allerede i barnehagen.. men jeg klarer meg selv osv. det er bare tungt når folk blir fort oppgit over meg og ikke gidder og forklare etter en stund... og det er jo fult forstårlig. men litt plagsomt når alle sier til slutt "jeg kan gjøre det for deg"
BettyBoob Skrevet 13. juni 2009 #10 Skrevet 13. juni 2009 menneskene rundt deg kjenner deg jo, og vet at du kanskje trenger bedre forklaring eller tid på å forstå ting skulle jeg tro Ikke bry deg om hva andre mener! Og hvis du absolutt føler for å forklare deg så gjør du bare det, finn en setning om deg selv og det du sliter med som du er komfortabel med og som du kan si i situasjoner hvor du føler ting blir vanskelig. Det er ingen som kommer til å mene noe stygt om deg for det! Vi er alle forskjellige - og så flott at du har funnet et fel du er god på og trives med! Barn! Er mange oppegående mennesker med høy utdannelse som faktisk ikke har det Stå på!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #11 Skrevet 13. juni 2009 tusen takk næsi åt! jo, de vet jo hvordan jeg er.. men når jeg tenker på framtiden også om hvordan barna mine kommer til å se på meg og nye folk missforstår. dette er jo ikke noe jeg tenker på dagli men som i dag har jeg en litt dårlig dag og blir ekstra sytete. hehe.. disse hormonene jaja.. men tusen takk alle som svarte. det er godt g få tilbakemeldinger føler med mye bedre HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå