Gå til innhold

Uke 19 og mindre liv. Normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 19 nå og i dag synes jeg det har vært merkverdig stille i magen. Noen spark tidligere i dag, men nå har det vært helt stille i mange timer. Når jeg prøver å kjenne og klemme kjenner jeg bare min egen puls ganske kraftig i magen, er det normalt?

Bør jeg ringe føden som det er stilt i dag eller blir de bare å si at det er for tidlig å kjenne noe regelmessig? Er det vits å ringe føden så tidlig i svangerskapet i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og! Skrev et innlegg om det inne på terminklubben november (anonymt), og der fikk jeg svar om at det var helt normalt. Det varierer veldig så tidlig, fordi babyen har så stor plass, visstnok? Din første eller n'te?

Skrevet

Ja, det er altfor tidlig til at dere skal kjenne liv hele tiden, kan ga dager uten at dere kjenner noe. Husker ikke helt nar man skal kjenne det hver dag men, ikke for 25 uker tror jeg.

Skrevet

jeg har kjent liv hver dag siden uke 13. :)

Skrevet

Hei.

Har det akkurat likt som deg. Kjente liv ganske tidlig, ca fra uke 15. Er nå i min 19 uke, og har nesten ikke kjent noen ting den siste tiden. Var på ultralyd for noen dager siden og alt var fint. Kunne se at det var masse liv der inne, men jeg kjennte ingenting. Så det er vel helt normalt så tidlig :). Jeg har hvertfall slått meg til ro med det, men gleder meg veldig til jeg kan kjenne kraftige spark fra den lille :)

Skrevet

Ja jeg tror det er veldig vanlig. I min mage er det også varierende. Noen dager kjenner jeg masse, mens andre dager er det ganske så rolig.

Skrevet

Det er ikke før i uke 28 at du skal kjenne liv hver dag, og alt je har lest om dette på nettet sier at det er veldig vanlig å variere veldig. Noen dager har man bedre tid til å kjenne etter osv.. i tillegg til at det gjerne varierer med tiden på dagen. Da jeg var 19 uker hadde jeg ikke kjent liv en gang,og jeg er 2. gangs... Poenget er vel at det er helt normalt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...