Gå til innhold

Dere som hadde Maxi Cosi som første sete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ingen som brukte det lengre enn 8-9 mnd?

Det står til 13kg,men kommer selvfølgelig an på høyden også.

Frøkna har fortsatt plass i sitt og er 10 mnd nå.

Tenkte å ønske oss til 1års dagen,siden hun allerede har alt mellom himmel og jord...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte det til han var nesten 1år. Vi byttet fordi han begynte å syns det var kjedelig å ligge og ikke se noen ting når vi kjørte bil. Kom mye høyere opp og satt som en konge i det nye britax multitecsetet og da var det plutselig ikke så kjedelig å kjøre bil lengre.

Jeg vet om noen som brukte det til datteren til hun var 1,5år, men hun er veldig liten for alderen:-)

Skrevet

Jeg har ikke brukt dette, men velger å svare likevel :-)

Grunne til at mange velger å bytte lenge før vektgrensen er nok delvis at de vokser ut av setet i lengden før dette, og delvis at nr 2 bilstol er tryggere og stødigere enn babybilstolene. De får også litt bedre utsikt i de andre stolene, og bedre plass generelt :-)

Skrevet

15 mnd bruker fremdeles, men må bytte snart - 77 cm lang og beina har begynt å butte i beltet...

Skrevet

Om hun har plass, trives og er under vektgrensen, er det jo topp å bruke babysete lenge.

Vi byttet da han var 8-9 mnd. Da var han hysterisk sinna når vi kjørte bil. Han så ikke noe, og jeg tror han fikk litt klaus rett og slett.

I izi combi setet, som er veldig høyt storkoser han seg. Ikke noe problem å kjøre bil med han nå.

Skrevet

Bytta rundt 7 måneder fordi han var for lang. Og skuldrene for breie, måtte prese han nedi og han var ikke fornøyd- hyyylte...

Men så var han 9 kg og 75 lange 75 når han var 7 måneder også da...

Prøvde sete nå igjen som vi tok det frem til lillesøster, han er nå 12,8 kg og 85,5 cm lang. Ja- sier seg vel selv at han er ALT for lang for å bruke setet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...