Gå til innhold

Oss som fremdeles er igjen her inne med baby i magen, venter vi tålmodig eller...


**micke**

Anbefalte innlegg

prøver vi masse kjerringråd for å prøve å jumpstarte ting å tang??

 

jeg har fremdeles 11 dager igjen til termin, og foreløpig kun prøvd sex :) jo forresten, spiste grøt i går og da hadde jeg på en del mer kanel enn jeg pleier... :)

 

hva med dere andre? tror dere på vindusvasking, kjøring på humpete vei, gå turer, osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er tre dager over termin, men har ikke prøvd så veldig mange kjerringsråd bortsett fra sex, gå turer og modningsakupunktur. Sistnevnte har kostet meg over 2000 kroner og det føles litt bortkastet siden jeg fremdeles ikke har født.

Tror vel egentlig ikke så mye på disse kjerringsrådene så gidder vel ikke teste ut så mange av dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte jeg skulle ringe sykehuset å be om modningsakupunktur, de tilbyr gratis etter termin... jeg synes også det er litt vel dyrt. jeg hadde planer hele svangerskapet om at DET skulle jeg i hvert fall ha - men så har bankkontoen vært litt slunken i det siste, så har droppet det.

 

min pappas oppskrift på å få igang fødsel er forresten en skikkelig helaften med saftig (les: blodig) biff, et glass rødvin og sex :)

 

jeg synes det høres fristende ut, og har jeg ikke født før neste lørdag så blir det kanskje det! :D *lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fem dager over termin nå... Har hatt sex to ganger denne uka, gjort ganske mye husarbeid, vært aktiv og gått tur..spist sterk mat (chili, hvitløk skal visstnok ha en effekt)...men ingenting skjer. Jeg tror vi bare kan glemme annet enn å vente.

 

De som sier de har hatt umiddelbar effekt av diverse metoder - jeg lurer på om baby hadde kommet uansett, jeg. Tror h*n finner ut selv når h*n er klar :)

 

Har også lest to ganger denne uka, i boka "spør Jordmor" og her i Ekspertsvar - kroppen går fortere i fødsel når man er uthvilt. Kanskje det største problemet er at vi ikke holder oss i ro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er litt enig med deg... i hvert hall ift kjerringråd som går på å "slite seg ut". tror ikke jeg kommer til å prøve noen av de! jeg vil heller samle krefter til fødselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har seks dager igjen til termin, og venter veldig tålmodig. Har ikke no hast med at krabaten skal komme i helga...kan godt vente til ca onsdag-torsdag...da er jeg nok ferdig med det jeg vil få unnagjort før fødselen...i dag skal jeg i studio og ta bilder av magen...det blir gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok kanskje litt sant det, at baby kommer når vi er uthvilt, kroppen må jo være uthvilt da, for å være klar for en fødsel :)

 

Derfor synes jeg ditt forslag hørtes bra ut Micke :-) Vet hva helgekosen blir neste helg dersom baby ikke har funnet veien ut! Da blir det avslapning med biff, rødvinn og sex ;-)

 

Var i bryllup i går da, og fikk fsktisk det tipset av både ei jordmor og lege, det med ett glass rødvin for å sette igang fødsel :) Kanskje unner jeg meg ett glass, hvis mannen lar meg få lov da, thihi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde de fleste kjerringråd sist gang uten suksee, med unntak av sex. Den funket.... men tror nok fødselen hadde startet av seg selv uansett det først kommende døgnet. Vi må nok være ganske moden skal det ha noe å si...

 

men....

 

var i selskap i går, og spiste masse sjokolade rullet i kanel. Kjempe godt - nam - og i morges gikk hele eller deler av slimproppen. Ikke gitt at noen er i gjerdet, man kan jo miste slimproppen et par tre uker før fødsel starter. Har termin om 12 dager - men man kan vel kanskje håpe på å slippe å gå lenge på overtid....

 

dessverre ingen blod i det som kom ut - og kjenner ikke antydning til en rykning en gang i livmoren - så noe helt nært er nok ikke fødselen. haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende da! ett steg i riktig retning i alle fall! ingen tegn til noe slimpropp her i gården, dessverre... 10 dager til termin for min del nå!

 

jeg har fulgt litt med på rødvinsdebatten inne på 3. tri, og som en påpekte der inne - under fødsel så pumper de oss fulle med lystgass, petidin (morfin) osv... alt dette går jo også i babyen! så jeg tenker som så at siden babyen er ferdig utvikla, så unner jeg meg gjerne et glass rødvin drukket over et par-tre timer nå så nært termin om det kan hjelpe å sette ting i gang! :D

 

jeg skal nok klare å være tålmodig ut denne uken, men lørdagsplanene er jo da lagt! *tihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tålmodig og tålmodig, men har ikke gått i gang med kjerringrådene da ;) 13 dager til termin, men skal inn i morgen til kontroll pga vekstavvik så det kan hende jeg blir satt igang. tror ikke jeg kommer til å få sove stort i natt, er så spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååå er så spennende å gå å vente...å aldri vite når ting har tenkt å inntreffe....;-) Har 1 dag til termin her da, så får vi se da vettu når han har planer om å komme:-) Vet hvertfall at innen 15 dager får jeg sett han;-) Lykke til alle sammen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går drakk jeg en liter bitter lemon... kan dessverre ikke rapportere om vel overstått fødsel for det! :S

 

jaja.... *vente vente vente*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha det prøvde jeg og for ei uke sida - med halsbrann som eneste resultat! bitter lemon er virkelig ikke godt...

Idag har jeg termin! Uten at babyen ser ut til å være informert....Noen som har triks og tips mot frustrasjon-over-at-baby-aldri-kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann....det er nok en ting å gjøre...og det er å smøre seg med tålmodighet ja;-) hihi... Har tatt modningsakkupuntur, spist kanel, gått mye i trapper, turer med hund hver eneset dag, sex i bøtter og spann, sterk mat, vørterøl...hehe ja hva har man ikke prøvd..hihi. Jeg er 1 dag over terminen nå;-) Han kommer når han er klar han røvern inni magen;-) Det er jo i grunn spennende det og da..man vet liksom aldri når han har tenkt seg ut...og vi får ikke styrt det med kjerringråd;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tålmodighetskvota er ganske liten og tynnslitt er jeg redd men.... De kjerringrådene duger egentlig bare til å slå ihjel tid. 1 dag over termin her og - dagen skal slås ihjel ved å gå tur og spise indisk mat ;) Og vørterøl, sier du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe... jeg ler meg ihjel :D ingen av oss ser ut for å ha no særlig tro på disse kjerringrådene, men vi prøver de rareste ting! bitter lemon var pyton ja - hadde sikkert vært mye bedre med litt vodka i.... (akk...en gang i framtiden...). halsbrann fikk jeg også, ja!

 

sterk mat spiser vi veldig mye av - så jeg lurer på om det kanskje ikke har noe effekt på meg? poenget er vel at det "irriterer" tarmene? magen min er vel sikkert vant til det tenker jeg...

 

vørterøl, ja... det har jeg ikke hørt om før? hehehe ;)

 

1 uke til termin.... og hodet er høøøyt i bekkenet...grrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...ja hva gjør man ikke..hehe..Vørteøl ja..ikke særlig godt akkurat, men det er visst tips fra gamle jordmødre. Pga Malten eller om det var Humlen i Vørterølen skal hjelpe til med et og annet..hehe..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...