Gå til innhold

Er mme mer mettende enn mm? eller er det bare tull!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg skal forsøke å gi min mme på kvelden, han er 8 uker. Eller er det bare tull??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mer mettende, men med mindre babyen din virker mer sulten, så trenger du ikke gi mme. Mme er også hardere for magen enn mm, så har du nok melk selv ville jeg gitt bare dette selv om det innebærer at du må amme noen ganger om natten.

Skrevet

Spørs på morsmelka vil jeg tro...

jeg har fløte i puppen og ingen mme kan slå den.

Sov 6 timer smh allerede ved 3,5 mnd

Skrevet

Min våkner ofte om natta syns jeg....er redd han skal slite med magen, men tenkte da å prøve mme ha1 fra apoteket som er allergivennlig. Men er litt usikker! kjipt om han får masse magevondt og ikke sover noe bedre....

Skrevet

Å gi mme for at barnet skal sove bedre om natten er bare tull.

Om mme er mer mettende enn morsmelk kommer an på morsmelken den sammenlignes med.

Du er absolutt ikke garantert at barnet sover godt om natten om du gir mme om kvelden..

Hilsen mme-mamma x 2.

Skrevet

Du er ikke garantert at ungen sover lengre med mme enn på mm. Men det er overhodet ikke tull at det KAN gjøre det!!

Jeg begynte med mme som tillegg etter pupp på kvelden på Jonas rundt 3 måneder. Han sov lengre, jeg sov bedre og vi var alle fornøyde. Skal gjøre det samme med jenta vår nå, håper det fungerer på samme måten nå...

Skrevet

Frøkna her har fått MME fra dag en (ikke fullt fra begynnelsen, men over halvparten av all maten hennes var MME) og hun sov 13 timer hver natt uten å våkne. Tror det har en del å si at hun ikke ble fullammet :-)

(for all del, jeg heier på amming altså, hos meg gikk det bare ikke)

Skrevet

Det er vel også om natten du får økt opp produksjonen din hvis du ammer da, dess mer forespørsel dess mer får du jo i brystene. Så hvis du erstatter noen måltid med mme så vil det jo gå utover produksjonen din da! Ville ikke gjort det om det ikke er helt nødvendig. Er ikke garantert at de sover om natten fordi nei..Det er vel ikke noe mål når de er så små uansett!

Skrevet

Tenkte på en ting til - du kan jo pumpe litt etter første amming om morgnen og gi på flaske etter siste amming på kvelden. Det kan hende det hjelper!

Bonus: Venner seg til flaske, men får bare mm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...