Gå til innhold

Hjelp, tror jeg har fått sopp :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg? Må jeg få det bekreftet hos legen først eller skal jeg bare kjøpe medesiner mot det? Kan medesinene eller sopp være farlig for barnet?

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sopp helt i starten av svangerskapet. Eller jeg regnet i hvert fall med at det var det, og kjøpte Canesten på apoteket, vaginaltablett og krem. Symptomene ga seg, så uten å ha sjekket hos lege regner jeg med at det var det. Det skal ikke vært problem å bruke selv om man er gravid, bare ikke bruke innsettingshylsen for vaginaltabletten (står på bruksanvisningen).

Skrevet

Bare hør med de som jobber på apoteket, de skal kunne svare deg på dette. Er du i det minstetvil, ta kontakt med Føden på sykehuset i nærheten av deg, de svarer sikkert på spørsmål. Du må kanskje utelukke at det er en UVI.

Ellers er det en tråd langt tilbake her på første trimester der ei skriver en oppskrift på hva som kan hjelpe. Noe med naturell yougert.....men du må nok lete langt bakover:)

Skrevet

Du kan også søke på kjerringråd mot sopp på google.

Det negative med Canesten, er at man ofte får soppen tilbake etter en stund. Dvs man må ta mange kurer gjennom graviditeten.

Jeg har en krem fra apoteket som beskytter underlivet litt. Den er veldig fet, og smøres på etter vask. Den har hjulpet meg mot kløe.

Kanskje best hvis man tar det med en gang. Det finnes også intimvask i samme serie.

Håper du blir kvitt soppen, det er veldig ekkelt å ha.

Skrevet

Hei.

Jeg har hatt noe kløe, men ikke så mye at jeg har tenkt på sopp en gang. Da jeg var til kontroll forrige uke sa legen min at det var tegn til sopp der, men at det var så lite at jeg ikke trengte å behandle det. Men dersom jeg ville behandle det var det bare å kjøpe canesten eller bruke naturell yoghurt (som visstnok skal være meget bra for bakteriekulturen).

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg får prøve det med joghurt først å se om det hjelper:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...