Gå til innhold

Dere som handlet alt til babyen for 500-600kr...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt fascinert av en tråd her i går, og fikk det ikke til å gå opp, så nå lurer jeg litt på deres erfaringer med å kjøpe inn babytøy. Var noen som mente at de kun hadde brukt ca 500-600 kr på absolutt alt babytøyet de trengete fra og med str 56 til og med str 68/74. Da lurer jeg litt på 3 ting.

1. Kjøpte dere det brukt? (det kan jo forklare en del i så fall)

2. Har dere ventet lenge på diverse supersalgt med halv pris av rød pris og bare kjøpt uansett om dere egentlig likte plagget eller ei?

3. Hva mener dere egentlig er nok babytøy i hver størrelse?

Nå har ikke jeg (og mamma som synes det er gøy å kjøpe inn litt til meg) kjøt så veldig mye på salg, men litt, og jeg har valgt mye fra billige butiker også, likevel er totalsummen av klær kun i str 56 langt mer enn 600 kr. F.eks 3 bodyer (kortermede) til 100 kr, kjøredress til 120 kr, 2 pakning med tynne luer til ca 40 kr, sokker (2 pakning) 2x 40 kr, 4 boyder, langermede, til vanlig pris, ca 60-80 kr stykk, 2 selebukser/sparkebukser på tilbud, ca 50 kr hver, 2 som ikke var på tilbud, ca 120 kr hver, 2 pakning med pysj på tilbud til 60 kr...(prislappene henger fortsatt på klærene, derfor vet jeg ca sum, måtte sjekke i går etter innlegget, hehe...) Alt oppe i ca 1000 kr jeg, og da er dette det jeg mener er et minimum av det jeg trenger av klær i den størrelsen. Synes absolutt ikke plaggene jeg har kjøpt/fått er de dyreste hver for seg, men kunne sikkert vært flinkere til å gå på salg da. Likevel skjønner jeg ikke helt hvordan noen klarer å bruke halve summen på alt en baby trenger i hele det første halvåret og vel så det som de lever. Hvor er det dere handler da? Bare kjøredress/vinterdress koster jo vanligvis litt, selv på tilbud...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro de satser på å få en del klær og at de ikke har gulpebabyer.

Mini gulpet vel ut klær til 5-600kr hver dag, så hvis vi ikke skulle brukt mer på klær enn det hadde vaskemaskinen (og tørketrommelen) måttet gå flere ganger om dagen og det er jo ikke så økonomisk det heller.

Skrevet

Godt mulig vi ikke brukte stort mer. Handler sikkert 80% av tøyet til ungene på loppis før de når skolealder, i litt mindre grad senere.

Skrevet

Jeg må bare si at jeg ikke holdt med til koneptene i det hele tatt og klikket helt når jeg fant ut at jeg skulle ha 2 jenter- kjøpte og fikk masse! Og aner ikke hvor mye jeg handlet for! Men vet du/dere hva- jeg har faktisk brukt ALT(mye) for her kom 2 gulping baby's ;)

Fatter ikke hvordan man bare bruker 500-600 kr, tror de må kjøpe brukt eller på super salg! Hehe...

Skrevet

Det forklarer i så fall en del ja :-) Men fikk inntrykk av at de som svarte i går hadde handlet i butikker.

Er jo bare flott om man klarer å bruke lite penger dersom man ikke har mye penger eller liker å kjøpe brukt, for all del, men de fikk det til å høres ut som en hadde brukt grusomt mye penger når HI spurte om ca 600 kr pr størrelse var mye. Jeg synes faktisk ikke selv jeg har brukt så mye egentlig, ikke med tanke på at alt er nye klær.

Skrevet

Har en jente på 3 uker som har det hun trenger og det er 4-5 bodyer, 2 bukser, en sparkedrakt og et par sokker. I størrelse 56...

Koffor skal alle skryte av ka dåkke kjøper kor god råd dere har og sann. Er ikke klærne skitne trenge de ikke byttes hver dag. Eller enda verre de som bytter 2-3 ganger om dagen fordi de har så mye klær. Horribelt spør du meg!!!

Og vi har faktisk råd til å kjøpe for tusenvis av klær til henne, ser bare ikke poenget

Skrevet

Hei det var jeg som startet det innlegget i går. :)

Jeg fatter heller ikke hvordan noen klarer å bare bruke 600,- kroner på alt fra 56-74... Men det har sikkert litt med hvor "nøye" en er også. Hadde sikkert klart å finne 15-16 (sannsynligvis mindre pene) bodyer fra en eller annen tilbudskurv på Europris eller Sparkjøp for 10 kroner stk og kjøredress på tilbud til 50 kroner. Men jeg ville ikke ha vært fornøyd med det jeg da.

Liker pene delikate plagg, og jeg har kjøpt selv for ca. 600 i hver str. som jeg skrev i går. Det vil si ca. 12 plagg (på tilbud....) til 50,- stk. i snitt. Vanlige kjedeklær og litt name it og sånn.

Vi har to gutter fra før og venter jente denne gangen så jeg kommer til å bruke klærne etter guttene i reserve, hvis jeg trenger.. Men jeg følte veldig for å shoppe litt jenteklær. Vil ikke at min jente skal gå i gutteklær andre steder enn som reserveskift hjemme liksom..

Det er jo så gøy å handle jenteklær også..Tror jeg kommer til å handle enda litt til, men får liksom litt dårlig samvittighet for å ikke bruke de klærne vi allerede har. Har jo ikke allverdens med penger å bruke på klær heller.. Men det er bare så koselig å handle.

Skulle nesten ønske noen ganger at jeg ikke var så nøye på det og at jeg ikke brydde meg om klærne ikke matchet osv.

Regner med at det ikke er alle som bryr seg så mye om klær og da kan man jo fint klare å handle en hel garderobe til 600,-

Eks.: 16 bodyer til 10,- stk = 160,- totalt

16 strømpebukser 10,- stk= 160,- totalt

2 kjøredresser/vogndresser 50,- stk= 100,- totalt

2 billige luer, 10,- stk= 20,- totalt

1 par billige votter= 10,- totalt

5 billige joggedresser= 150,- totalt

SUM= 600,-

Man hadde sikkert klart å kjøpe alle klærne nye i butikk om man kun kjøper alt på super salg og har planlagt nøye hva man trenger.

Men jeg derimot hadde aldri vært fornøyd etter en slik handel. Men ser likevel opp til de som klarer seg på så "lite". :-

Så vil jeg gjerne spørre de som kun bruker 600,- på alt om jeg har rett? Eller om de rett og slett ikke handler så mye men satser på gaver o.l. og kun kjøper noen få plagg før fødselen i disse str.

Dette innlegget ble laaaangt........

Skrevet

Innlegget var alt annet enn et skryteinnlegg, jeg ble oppriktig nysgjerrig på hvordan andre fikk det til, og nevnte det jeg hadde kjøpt/fått nå for å vise et eksempel på hva vi hadde brukt.

Jeg har 3 barn fra før, så jeg har litt peiling på hvor mye klær jeg trenger, og det jeg skrev opp i mitt HI er det jeg har hatt behov for til de andre i hvertfall med litt gulp og bæsj utenfor bleien pr dag (vi har i hvertfall hatt 2 skift pr dag minimum og vasker jo ikke klær hver eneste dag heller). Skifter jo ikke klær for å bruke klærene, men fordi jeg ikke vil at de skal ligge innsmurt i gulp eller bæsj ;-) Om du ikke trenger mer klær til din datter er jo det supert, men min erfaring er at det du nevner ville vært altfor lite, ikke minst trengs det kjøredress/utedress, lue(er) og pysjamaser i tillegg til det du ramser opp. Min kommer på sensommeren og da har jeg også litt mer bodyer enn med høstbarna mine fordi temperaturen antagelig vil svinge veldig slik at noen dager trengs det kortermede boyer, og andre langermede. Var i hvertfall slik da jeg også fikk sommerbarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...