Gå til innhold

Menn og bilsikring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har en mann som nesten driter i bilsikring?

Mannen her synes det er helt greit dersom ungen vår sitter i bilen uten stol i det hele tatt, bare med vanlig belte slik som vi voksne bruker. :/

Hun er bare 19 måneder. Jeg sier til ham at hvis han kræsjer er ungen vår mest sannsynligvis død eller skadet, men han sier bare: "jeg kræsjer ikke!"

Han kjører også i fylla av og til... Han sier at han kræsjer jo ikke uansett, og blablabla. Kompisen hans kjørte en gang i fylla og drepte et menneske, men det virker ikke som hverken mannen min eller de andre bryr seg. Skal sies at både mannen min og kompisene er litt innenfor nazismen og tuller. :/

Er veldig frustrerende, hva ville du gjort med en mann som er slik? Han er så sta at det halve er nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde faktisk nektet ham å kjøre med barnet i bilen. jeg kan ikke med vitende vilje la mannen i huset kjøre med barn i bilen når det ikke er sikret, hadde da følt at jeg også var ansvarlig om det skulle skje noe. ulykker skjer hver dag, det er bare flaks at det ikke var deres tur denne gangen. og han har tydeligvis ikke mye selvinnsikt når han sier at han ikke kræsjer når han i tillegg kjører i fylla.

hadde nektet ham, rett og slett! evt gått fra ham/gitt ham et ultimatum, fordi dette gjelder barnas sikkerhet, ikke bra å være innen nazismen heller spør du meg da.

Skrevet

Tror du det hjelper at han får noen videoer av hvor viktig det faktisk er? Du finner mange på TryggTrafikk sine sider.

Spill gjerne på lag med å si at "nei, DU kræsjer sikkert ikke, men kan være andre kræsjer i deg ved et uhell, og hva da?", evt om økonomien deres tillater det, så sørg for å opplyse politiet om at han kjører uten å sikre barnet, slik at han får seg en smell på pungen som faktisk svir og kanskje vekker ham litt, men det må jo være en siste nødløsning i så fall. Jeg kunne fint ha anmeldt min egen mann om han var dum nok til å kjøre i fylla, noe han heldigvis ikke er.

Skrevet

Skilt meg. Kanskje ikke pa bilsikringen, men pga det andre du sier.

Skrevet

Jeg ville også anmeldt min egen mann om han kjørte i fylla. Tenk om han meide ned en unge, da hadde jeg blitt medskyldig. Hadde ikke klart å leve med noe sånt.

Skrevet

Du spør hva jeg hadde gjort?

Om jeg hadde værtså dum at jeg hadde rotet meg borti en sånn umoden tulling som denne typen virker som, hadde jeg nok sparket ham på dør og gjort hva jeg kunne for å holde ham unna ungen min om det var noen som helst mulighet forat han hadde satt seg i en bil med ham/henne. Og nazisme??Herregud sier jeg bare, han kan da ikke oppdra et barn!?

Skrevet

Hvorfor i alle dager er du sammen med en idiotisk uforsiktig, arrogant,, fyllekjører av en nazist? jeg hadde aldri fått barn med en sånn mann. Total kræsj i verdier..

Skrevet

Visse ting skal man IKKE tåle og godta og det er manglende trygging av barna. Det er ikke forsvarlig å la den mannen kjøre rundt med en baby usikret i bil. Han kræsjer ikke, men hvordan kan han være så sikker på at ikke andre gjør det???? Selv om han ikke kræsjer, er det mange andre som kan kjøre på ham.

Dessuten bare det at han tar slike sjanser tyder på at han er en mann som tar større risiki og dermed skulle være mer utsatt for ulykker en en som er mer forsiktig.

Ved kjøring med promille, hadde jeg ikke nølt et sekund med å anmelde, selv om det var min mann, far eller bror. Promillekjøring er ikke mer akseptabelt og tilgivelig bare for at man er i slekt/gift med sjåføren.

Skrevet

Dette må da være et tulleinnlegg??

Skrevet

Ny-nazister er nettop det fordi de ser på seg selv som overmennsker. Hadde droppet denne mannen fortere enn svint.

Du kan jo prøve å finne informasjon om han 19 år gamle rallykjøreren som tok livet av seg selv, kjæresten og lillesøsteren hennes i fylla.

Skrevet

Ja det er lurt å gå fra han. Da har du null og niks kontroll annenhver helg og hver onsdag.

Skrevet

Dette er jo livsfarlig! Egentlig burde moderator funnet ut hvem du er og anmelde dette. At han driter i å sikre ungen sin går jo bare ut over den ungen (som jeg håper inderlig at DU sikrer), men fyllekjøringa kan drepe MIN familie, og det vil jeg ikke ha noe av! Burde vært fratatt lappen og kasta i fengsel denne jævla drittsekken her!

Skrevet

Herregud for noen pripne svar da... Jeg bor på bygda og ser at det er mange fedre som er slappe med stolene når de kjører til og fra barnehagen.. Selv er både jeg og heldigvis sambo veldig nøye på det! Men ser at dette gjelder spesielt for de som kansje har barnehagen i byggefeltet og bare skal kjøre 1-2 min hjem.. Rekner nesten med at det er dette samboeren din også driver med, i så fall tror jeg det er vanligere enn mange her inne vil innrømme... Og det du sa om rasisme er vel kansje den klasiske manne (i hvertfall her i bygda) tøffinga uten å kansje mene så mye med det!! Kan vel kansje bare kalles fremmed frykt.. Å kalle mannen hennes ny nasist fordi han kan ha noen rasistiske komentarer.. Er vel litt drøyt..Vet at det blir mye pes nå og vil derfor si at eg er ANTI rasist og står for det og sier i fra om jeg ser voksne kjører uten stol til ungene... MEN å skilles for det blir bare ALLT for teit å svare...

Skrevet

oki vil bare svare meg selv her( var meg som støtta ho over) at nå leste jeg innlegget litt beder å såg at det var nazisme ikke rasisme, og fylla kjøring... Da ble det ikke så uskyldig lenger.. -Men syns alikevell ikke skilsmisse er det riktige svaret snakk med han om det! På alvor ikke bare over et tv program...

Skrevet

Funnet meg en ny mann, anmeldt han..... Fått politiet til å "tilfeldigvis" stått der han kjører. Jeg ser og foreldre med to barn i framsetet, og foreldre med baby på fanget.. skal bare vettu.. Til den dagen noe skjer. IDIOTER, kaller man sånne! Sorry, men jeg mener det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...