Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har store problemer med å gi han flaske på dagtid, men morgen og kveld går det stort sett greit.

Han spiser tre faste måltider om dagen nå, og kan nok helt fint øke til flere faste med litt brødskive osv.

Men det er så vanskelig å få i han flasken på dagen, så lurer rett og slett på om det kan være greit med MME kun til morgen og kveld. Da vet jeg at det ikke blir "en kamp" å få det i han.

Bør kanskje snakke med HS om dette, men kunne gjerne tenke meg noen synspunkter fra andre mødre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia, promp :-))! Kult nick btw ;-)

Kor mye e d i hver mme flaske da? ;-) Å du gir grøt? Enn sånn risdrikk til mellommåltid f.eks?

Har du prøvd å gi velling fra flaska istedet for bare rein mme? Kanskje han like d bedre? :-)

Gutten min får bare 2 flasker rein mme han også, men derimot får han 2 flasker velling, en på dagen og en på natta ;-)

Ring hs ja ;-) Enn mme fra kopp til måltidan? :-) Hær e d stas å drikke fra kopp eller glass, å får nån dl dær også iløpete av dagen ;-)

Skrevet

Har forsøkt diverse kopper og flasketuter, men det er bare det at han ikke vil ha noe som han må suge i seg... Virker det som da.

Han har jo en storesøster, og han ser muligens at hun spiser og drikker "vanlig" så hvorfor skal han måtte ligge på rygg og suge?

Jeg vet ikke om han oppfatter det slik, men har en liten følelse av det.

Når han først drikker fra tåteflaske kan han drikke ganske mye, gjerne 210 ml. Så lurer jo på om jeg kan gi han 210 ml morgen og kveld, og deretter skippe flasken på dagtid. Kun gi fast føde/grøt/brødskiver/middag med vann som drikke ved siden av.

Skal snakke med HS på mandag, jeg. Men har ikke lyst til å presse i han flasken heller, det blir jo ikke noe mer positivt av det...

Skrevet

Samme her. Vesla spiser kun mme på morgenen og kvelden. 200 ml om morgenen og max 60 ml på kvleden (ved siden av grøt, vil ikke ha bare flaske)

Har snakka med HS om dette og hun sier at når vesla nekter så er det ikke så mye å gjøre med det. Men viktig å ikke tvinge i henne slik at hun får helt vegring og slutte med all melk. Så jeg har kutta ut å tilby (ikke at hun drakk alikevel men...) mme til de andre måltidene.

Vi har alltid en kopp vann tilgjengelig slik at hun får drikke ofte.

Det har i allefall fungerer mye bedre etter at vi sluttet med kjempe i henne mme! Nå koser hun seg med flaska på morgenen og drikker litt mellom grøtskjeene på kvelden uten å klage

Skrevet

Har du prøvd å gi ham flaska rett før han skal sove, mens han ligger nede i senga/ vogna? Her har nemlig flaska vært upopulær lenge (hun er 8 mnd nå), og hun begynte å nekte flaske mens hun satt på fanget eller i vippestol. Løsningen her ble å tilby melk rett før hun sovner, for da er hun i kosemodus og det er ikke så mye annet spennende å ta seg til enn å drikke. Gir henne gjerne smokken først, roer ned litt og tar så ut smokken og gir flaska istedet. Da kan hun drikke en god porsjon, til tross for at hun altså nektet plent oppe på fanget;)

Skrevet

samme gjelder min, han drikker godt rett før han skal sove. pleier å gi han flaske slik en gang om dagen, da drikker han gjerne 180 ml.( gir det som et måltid, men har tenkt på øke på med litt mos av noe slag i tillegg til denne flaska..)

han drikker fortsatt om natta(, eller det noen vil kalle tidlig morgen, ca 4-5 og er da ikke så interessert i noe som helst på morgenen. drikker kansje 100 og spiser noen sjeer grøt..

regner med han vil ha mere når han slutter å drikke om natta

Skrevet

Samme her... Får nesten ingen mme eller vann i han på dagstid. Har prøvd kopper, glass og skje men han vil bare ikke. Noen ganger klarer han en slurk men det værer ikke mer enn 30ml... Men han virker fornøyd og glad så jeg regner med at han får i seg det han trenger.

Han får en flaske rundt 23/24 og en rundt 04 - for et par dager var jeg lei og tenkte å prøve nattavvenning for han bare drakk 50-80ml. Ser ut som han leser tankene mine for de siste nettene går begge flasker (2x200ml) ned på et par minutter :) Og så sover alle videre. Tenker at han har behov for disse... Har ikke lyst enda i å ta kampen for å få han til å sove hele natten.

Får å gi han litt ekstra mme så får han fortsatt maisgrøtt som lages med mme ihvertfall på morgen, prøver å skifte til havregrøtt på kvelden men han er nok ikke helt fornøyd med den.

Tenkte å ringe HS likevel - siden han sluttet med pupp og jeg lurer på hvor mye mme han egentlig burde få på en dag???

Skrevet

Vel, idag har vi ialle fall kuttet ut MME til middagsmåltidet. Gav han brød med leverpostei, og deretter litt middagsglass som han fikk med vann ved siden av.

Flasken til kvelds (210 ml) gikk ned på høykant, på fanget! INGEN KAMP! Hurra!

Så nå har vi bestemt oss for at vi bare kutter ut mme til middagen, så får han heller få til frokost og evt lunsj og så til kvelden igjen.

Han er i godt hold for å si det sånn, så det er ingen fare med at han ikke får i seg nok mat... Her ser det ut som om hender og føtter er skrudd på:-)

Lykke til og tusen takk for svar:-)

Skrevet

Har det akkurat sånn her også. Jenta mi er straks 6.mnd og flaska tar hun bare på morgen og om kvelden nå. Før fikk hun til middag også, men den er helt ut nå... Blir bare hylskriking...Så nå får hun middagsglass + fruktmos til middag.

Hun får grøt + vann til lunsj, + grøt til kvelden. (først en flaske mme, så kveldsbad og så grøt...etter det er det natta).

HS sa det var helt ok. De trenger ca 500ml melkeprodukter i døgnet og det får hun. Og så lenge hun drikker vann, har våte bleier og er blid og fornøyd, skulle jeg ikke bekymre meg. Var ikke vits å presse flaska på henne, det kunne bare gjøre vondt verre...

Hun er aktiv til tusen,god og baby-rund og elsker alt som kommer på skje, hehe. Så lider nok ingen nød :)

Skrevet

Hei , hvordan blander du velling? Alle & mnd grøtene skal jo blandes med vann. Går ut fra at du bruker grøtpulver når du blander til velling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...