Gå til innhold

Mini nekter og spise også nå! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han fikk feber torsdags ettermiddag og den har ikke vært under 38,5 (det er etter paracet)Ligger sånn rett under 40 nesten hele tiden.

Han er ikke "syk",bare masse feber.Han er 5 mnd og har aldri fått noe annet enn mm.Når jeg legger han til puppen så tar han den ikke,ser liksom bare rart på den.Han har fått i seg noen dråper,for det er bitte litt tiss i bleien da.Liker ikke dette!

Var til legen i går,men han fant ikke noe galt (ikke at han tok noen prøver eller noe da men)

Sa jeg skulle lage litt saft og prøve og gi han,men vil ikke ha det heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor lenge er det siden han har spist?

Skrevet

Hvis det er bitte litt tiss i bleia bare så må du passe godt på!!! 5mnd er ikkje store karen så det kan gå fort hvis han ikkje drikker noko!!!!

Håpar det rettar seg fort!!!

Er det lite til ingenting tiss i bleia så reis til legen med ein gong!!!

God Bedring

Skrevet

Han tok bitte litt pupp i natt,stod opp kvart på 5 med han,ikke spist en dråpe etter det. Kjennes ut som det er 3 dråper tiss i bleien,han klemmer ut 2-3 dråper når han gråter på stellebordet når han får paracet.

Akkurat stelt han og feberen var nå 38,9.

Skrevet

sakset litt til deg jeg:

"Mer enn fire-seks timer uten våt bleie hos barn under seks måneder eller manglende urin i seks-åtte timer hos barn over seks måneder, tyder på at barnet er i væskeunderskudd."

"Ved dehydrering er barnets allmenntilstand ofte nedsatt. Barnet er slappere enn vanlig, ofte blek, vil ikke leke, orker mindre og har større søvnbehov. Andre barn kan virke ukonsentrerte eller irritable og skrikete. Et dehydrert barn virker tørst, og slimhinnene på lepper, tunge og i munnen vil se tørre ut. Barnet virker tørr i huden og mørk under øynene. Øynene virker ofte litt innsunkne."

jeg synes det er rart at legen fant ut at ingenting var galt, og sendte deg hjem igjen. da lille banan nektet å ta puppen på mange timer fikk vi komme inn til legen (han hadde også blod i avføringen.) der fant de ikke noe, men vi ble sendt på barneavdelingen på sykehuset. der fant de ut at han hadde omgangssyke (rotavirus.) vanskelig å se det, for han kastet bare litt opp hvis vi prøvde å tvinge i ham mat.

hvis du føler at legen ikke tar deg på alvor, så ring legevakta!

Skrevet

Han gulpet faktisk 2 ganger i 5 tiden,og brekker seg liksom om jeg legger puppen forran munnen hans.

Han er veldig slapp,men smiler litt når vi snakker til han.Synes ikke lepper og munn er tørre.

Se det an noen timer,og heller dra til legevakta.Ekkelt når han er så liten.

Skrevet

Jeg ville ringt nå... Forklart situasjonen og så kan de vurdere om du skal vente noen timer før du tar kontakt igjen eller om de vil dere skal komme nå.

Skrevet

jeg synes du kan ringe nå og høre. han høres langt fra frisk ut stakkar. husk det er ikke store kroppen ennå.

lykke til:-) er ikke enkelt når de minste er syke:-(

klem

Skrevet

Kjøp en boks med NAN 1 og se om han tar det!

Ekkelt når de er syke og ikke vil ta til seg næring!

Skrevet

Han har aldri fått flaske før.Vi laget litt saft på flaske i går,men tok ikke noe.Sambo prøvde i sted også,men ville ikke ha.

Han sovnet nettopp,men skal ringe til legevakta jeg.

Takk for svar alle sammen:)

Er ikke hysterisk akkurat,har jo hadd syke barn mange mange ganger,men synes det er så ekkelt når de er så små.

Skrevet

Hold oss oppdatert da- og lykke til;)

Skrevet

Veit ikkje kor du bur (eller om det er same praksis på alle sjukehus), men på Haukeland har dei i alle fall barnelegevakt på barneklinikken om kveldane + i helga. Der er det ikkje timebestilling, ein berre reiser inn og belagar seg på å vente litt.

Då lille var innlagt snakka eg om barnelegevakten med legen der, og han sa at dei anbefalte alle med små barn å dra på barneklinikken framfor vanleg legevakt, legevakten har ikkje god nok kompetanse på småbarn/spebarn.

Legen burde i alle fall tatt crp for å sjekke om småen har ein betennelse som treng antibiotika...

Eg ville nok sikkert tatt kontakt med lege igjen i løpet av morgondagen viss han ikkje er bedre då. Og før viss bleiene er tørre.

Skrevet

Vi har vært på legevakta.Legen trodde det var 4.barnesykdom mini hadde.Han mente vi skulle se det an et døgn til før noe mer ble gjort.

Han hadde 39,8 i sted,fikk faktisk i han litt mm,men han gulpet opp nesten alt + at han bæsjet litt.Fikk seg en paracet,så nå sover han.Håper at han er i mye bedre form når han våkner og at feberen synker masse.

Takk til alle dere som har orket og svare meg:)

Skrevet

så bra dere dro! lykke til :) det er IKKE morsomt når så små er syke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...