Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

til høsten når sønnen min er 2år. Finnes det noen pakke med klær, matboks, tøfler osv... eller er det noe sted i oslo hvor det er slike ting å få tak i? med liste over alt en trenger

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så vanskelig å vite hva du skal ha med til barnehagestarten.

Du trenger:

Utedress, regntøy

Ekstra skift

Bleier

Tøfler som gjerne blir i barnehagen

og matpakke hver dag...

Ikke noe mer komplisert enn dette:-)

Lykke til!

Skrevet

utedress. kan jeg få tak i det nå? eller kommer det høst/vinterdress senere i år?

Skrevet

Dress, regntøy ( dress kan du vente med til ut i august, regntøy kan brukes istedet med noe ull eller fleece under hvis det er litt kjølig. Men sommeren pleier å dra seg langt ut i august, se an været.)

ull undertøy og gjerne en hel fleecedrakt. ( med ull er du garantert trygg på at barnet holder seg varmt)

Tøfler

Ekstra skift ( ha godt med ekstra tøy med, eks 2-3 bukser og gensre, 2-3 skift ull , anbefaler ullstilongs slik at man kun trenger å skifte sokker hvis de blir våt på bena og en god del ekstra sokker)

solkrem, bleier, våtsevietter/ papirsevietter, salve, matboks,evnt en sekk

Til vinter trenger du en en god vinterdress, det er nå ulltøyet kommer inn for fullt :=)

Ta det litt som det kommer, man tror det er så mye man må ha, men du erfarer fort at det egentlig ikke blir så mye ekstra. Spør personalet også hvis du er usikker .

Lykke til med barnehagestart :=)

Skrevet

Du kan nok få tak i en tynn vinddress nå, men hvis du vil ha en med uttagbart for må du nok vente litt utover høsten. Jeg bruker troll-dressen til min barn- vindtett dress med hel ulldress under. Den er enkel å ta av og kan også brukes alene som kosedress på vinteren;) Veldig fornøyd med de dressene(har brukt alle dressene til 2 barn og lillemann skal arve de nå og de er like fine!;)

Som innesko burde du heller ha sandaler enn tøfler. Da blir de ikke så klamme på føttene også er det mye bedre støtte for foten;)

Skrevet

Og forresten så begynner nok høstdressene å komme i utikken i neste mnd, mener reflex ol har hele dresser hele året. Men det skal jeg ikke påstå. Mulig de har vårdressen inne enda, kanskje du får den på salg :=)

Skrevet

takk for fine svar. jeg var å så på dress nå og de har en fra reima som man kan ta å feste fleecedress inni. tror det blir den vi kjøper og så får vi kjøpe vinterdress etterhvert. hehe, helt nytt dette her. er det slik at det er bedre for ungen med for stor enn for liten dress? min er veldig liten, så tenkte å kjøpe heller for stor så han kan vokse i den.

Skrevet

Hei, dette blir spennende vet du! Både for deg og for gutten din :o)

Det du trenger er

-utedress (helst to)

-regntøy (todelt er veldig praktisk, da kan han bruke regnbuksa på sølete, men varmere, dager).

-støvler

-to par sko som tåler litt herjing

-en god del skift som kan ligge i barnehagen (vanlige klær som du skifter ut etter årstidene).

-vintersko (til vinteren)

-cherrox (til vinteren)

-3-4 par votter/vanter (til vinteren)

-luer (til vinteren)

-buff (til vinteren) - trenger og trenger...det er veldig lurt plagg!

Siden du bor i Oslo ville jeg ha kjøpt to vår/høstdresser og ikke giddet å kjøpe vinterdress. Vi bor en times tid utenfor Oslo, og ha aldri hatt vinterdresser på barna. Det er bedre med tynn (men god) vår/høstdress, som du kan ha lag-på-lag med ull, fleece og vanlige klær UNDER. Bedre for barnet å begvege seg i er det også :o)

Ang. str på uteklærne:

Det skal være god plass til nok klær under

I dressene skal han ha GOD plass til å sitte på huk (se på rygglengden i dressen, snarere enn hvor mye for stor den er på armer og bein -det kan brettes opp- men blir rygglengden snau har du ikke dressen så lenge..

Skrevet

Det du trenger er

-utedress (helst to)

-regntøy (todelt er veldig praktisk, da kan han bruke regnbuksa på sølete, men varmere, dager).

-støvler

-en god del skift som kan ligge i barnehagen (vanlige klær som du skifter ut etter årstidene).

-cherrox (til vinteren)

-luer (til vinteren)

Siden du bor i Oslo ville jeg ha kjøpt to vår/høstdresser og ikke giddet å kjøpe vinterdress. Vi bor en times tid utenfor Oslo, og ha aldri hatt vinterdresser på barna. Det er bedre med tynn (men god) vår/høstdress, som du kan ha lag-på-lag med ull, fleece og vanlige klær UNDER. Bedre for barnet å begvege seg i er det også :o)

Ang. str på uteklærne:

I dressene skal han ha GOD plass til å sitte på huk (se på rygglengden i dressen, snarere enn hvor mye for stor den er på armer og bein -det kan brettes opp- men blir rygglengden snau har du ikke dressen så lenge..

Skrevet

Det du trenger er

-utedress (helst to)

-støvler

-cherrox (til vinteren)

-luer (til vinteren)

Ang. str på uteklærne:

Skrevet

Det du trenger er

-utedress (helst to)

-støvler

-cherrox (til vinteren)

-luer (til vinteren)

Ang. str på uteklærne:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...