Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Jeg har så stygg hud i ansiktet! Er plaget med småkviser (ingen store),mange "nypper", veldig ujevn hud og hudormer. Kan aldri vise meg uten sminke og jeg nærmer meg 30.. Har tenkt litt på å utføre peeling hos plastikk kirurgi klinikk , men det er dyrt.. Lurer på om noen her inne vet mer om det? Virker det garantert? Har også tenkt litt på å bestille Proactiv (som på tv-shop), men vet ikke om de midlene er for sterke (jeg har lett for å få tørr hud, pga at huden min ikke er særlig fet-men likevel plaget) Noen som har prøvd Proactiv Solution? Og kan fortelle meg mer om de produktene?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 Jeg er også veldig plaget. Har pcos så det er pga det sannsynligvis.. Jeg har brukt proactiv en uke nå og har faktisk begynt og merke forskjell allerede! Har ikke blitt rød eller fått tørr hud. Kjempefornøyd, foreløpig hvertfall:)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #3 Skrevet 13. juni 2009 Jeg gikk også på disse proactiv-greiene. Har brukt det ca. 3 mnd nå, og har ikke blitt det døyt bedre :-( Men har jo også blitt gravid i mellomtiden, så det er vanskelig å vite hvordan jeg hadde vært uten proactiv..... Vurderer mer drastiske metoder etter svangerskapet. Hadde nesten ikke kviser i puberteten, men fikk dårlig hud da jeg var 26. Er 32 nå, og drittlei av at det ser ut som jeg har huden til en 15-åring!
rampetrollet Skrevet 13. juni 2009 #4 Skrevet 13. juni 2009 Har du prøvd Basiron fra apoteket? Jeg er veldig god effekt av den,men bare husk på å følg bruksanvisningen nøye for den er litt sterk, og det kan godt være at du må begynne veldig forsiktig med bare 1 time eller 2 i første omgang. Absolutt verdt å prøve, for meg ble den redningen
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #5 Skrevet 13. juni 2009 Tusen takk for tipset, det skal jeg prøve
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #6 Skrevet 13. juni 2009 Hvordan blir huden hvis du ikke har på sminke? Kan jo hende at sminken og fjerning av sminke ikke er så gunstig for huden i ansiktet ditt.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #7 Skrevet 13. juni 2009 Basiron brukte jeg i ung.årene, det hjalp, men opplevde at det var ganske sterkt og ikke for min hud (blir fort tørr) Dere som har prøvd Proactiv: er det veldig sterkt? Med eller uten sminke: like uren hud:(
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #8 Skrevet 13. juni 2009 Er du nøye med å rense huden da? Og bruke en fuktighetskrem som ikke tetter porene?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #9 Skrevet 13. juni 2009 Jeg sier bare en ting: Salisylsyre! Bioelements Renseproduktene fåes kjøpt hos hudpleier (Clinique Madeliene Oslo) eller på nett (Beautybrigde eller Jenny Skincare/Ebay). Må rense morgen og kveld + peeling 1-2 ganger i uken! Dette fungerer garantert! Jeg har har helt klar hud. Har tidligere brukt alt som er av medisiner (inkl. roaccutane). Ps. Tror også MD Formulations også inneholder salisylsyre!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #10 Skrevet 13. juni 2009 Min erfaring er at proactiv ikke er sterkt, men det hadde jo heller ingen effekt på meg, så da så...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #11 Skrevet 13. juni 2009 Har vært inne på nettsidene og sett på Bioelements. Men forstod ikke helt det med Salisylsyre fordi det står jo at det er så naturlig osv.. Er det salisylsyre i egentlig? Og er det salisylsyre som er bra for slik hud?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #12 Skrevet 13. juni 2009 Jeg har fått nærmest perfekt hud etter at jeg begynte på roaccutan. For å få det må du til hudlege for vurdering. Kun hudlege som kan skrive ut roaccutan. Med roaccutan blir de fleste bra for resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #13 Skrevet 13. juni 2009 18.47 her: Ja, det er salisylsyre som er bra for slik hud. Det ligger i hudoverflaten og jobber. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men tar du en snakk med en hudpleier vil nok hun/han fortelle deg mer om dette. Bor du i Oslo, så hadde jeg tatt en tur innom Clinique Madeleine (Røa-Marianne) og hørt mer om dette. Som jeg nevnte har jeg brukt mange (og da mener jeg mange) medisiner i flere år. Har vært pasient hos hudlegen siden jeg var 15. Nå er jeg over 30. Roaccutane er en effektiv medisin, men gjelder kanskje først og fremt dypere kviser. Slik du beskriver problemet så oppfatter jeg det mer som nupper/uren hud. Mange blir bedre av og bare rense huden med vanlig rensegele + ansiktsvann + peeling. F.eks. Nivea som er mye rimeligere enn såkalte "medicated products" som Bioelements og MD F. Hva slags renserutiner har du i dag? Selv om jeg bruker salisylsyre produkter MÅ jeg rense ansikt morgen og kveld. ALLTID!! Hvis ikke kommer nye "kamerater).
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #14 Skrevet 13. juni 2009 Jeg var plaget med akne i tinningen i flere år. Noen ganger såg det ut som kjøttsår (ikke fullt så gale da). Uansett hva jeg prøvde av det ene eller det andre så funket det ikke. Så kjøpte jeg bare tilfeldigvis biotherm cleansing gel på taxfree. Etter at jeg begynte å rense ansiktet med den, har jeg ikke sett snurten av aknen/ småkvisene. Om det var den cleansing-gelen eller om det bare tilfeldigvis gikk over av seg selv vet jeg ikke ennå. Har ikke brukt opp den flasken ennå. Egentlig tror jeg at det har gått over av seg selv. Kan egentlig ikke tro at en vanlig cleansing gel skal ta knekken på dette svineriet som har plaget meg i flere år. Andre cleansingprodukter, har bare forverret kvisene mine.Nå kan jeg fint gå uten concealer og foundation
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #16 Skrevet 13. juni 2009 Proactiv inneholder også salisylsyre... jeg har bruk det en periode nå.. fungerer utmerket! ser på bilder fra den tiden før jeg begynte med det, og det er først da jeg skjønner hvor mye bedre huden min har blitt... Det er litt sterkt ja, spesielt nattkremen kan svi litt.. men går kjempefort over... Opplever også å bli noe tørr i huden til tider, da bruker jeg en mer fuktighetsgivende krem innimellom. Har ikke hatt noen reaksjon utover den tidvise tørrheten, av MD sine produkter fikk jeg rødflammende flekker i ansiktet, var mindre hyggelig for å si det sånn! Er kjempeglad for at jeg oppdaget proactiv!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #17 Skrevet 13. juni 2009 Kan forresten også nevne at p pillen diane tar knekken på det meste... nå kan jeg ikke gå på de da jeg ammer, men for dere som ikke ammer, prøv det!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #18 Skrevet 13. juni 2009 Proactiv hjalp ikke i det hele tatt på meg..jeg brukte det lenge! Nesten litt skuffet over at det funket på flere her
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #19 Skrevet 13. juni 2009 Da er vi i hvert fall 2 det ikke har funket på...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #20 Skrevet 14. juni 2009 Jeg som startet diskusjonen: Ser at det er veldig forskjellig hva folk er fornøyd og misfornøyd med- og det gjør det enda vanskeligere å eventuelt gå til innnkjøp av nye, dyre produkter:P ... Jeg vasker meg og renser hver morgen og kveld og avslutter med fuktighetskrem. Nå bruker jeg Vichy fra apoteket, men har før brukt både clinique, clarins og biotherm. Av disse er det clarins jeg har vært mest fornøyd med. Har lest på andre forum også om folk som har prøvd bl.a. MD, men at de ikke var fornøyd- så det kommer vel helt an på hudtypen. Jeg tror ikke Roccutan vil være noe for meg siden jeg ikke får store kviser- bare små. Det som plager meg mest er at huden er generelt uren og at huden er så veldig ujevn:( (drømmer om glattere hud..) Leste om en hudpleieklinikk her jeg bor som gir behandling mot akkurat mine problemer (virker det som) med et produkt som heter Cosmeceuticals fra Obagi. Er visst en behandling som går over flere mnd. med ren A-vitamin og mer. Og man blir verre før man blir bedre leste jeg:( Frister ikke å starte med noe sånt, men nå har jeg følt meg stygg så lenge at det frister ikke å kjøpe nye renseprodukter som jeg ikke vet om virker....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå