Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Jeg kjenner det blir litt vell hysteri ang det å dekke til vogna til barna. Jeg dekker ikke til vogna med helseteppe el lignende uten at det er sol som kommer på vesla, men har ingen problem med å dekke til da. Man passer vell på at det er et luftehull, og barnet har det bedre med skygge forran seg. Og ja, men kan snu vogna.....vet det var noen som tenkte det.... Men sola går rundt den også vettu... Men det værste er at nå er dt kommet opp diskusjon ang regntrekk, om det er for tett...... hva er vitsen med å bringe det opp da.....Tenk på alle de mødrene som er nervøs fra før som får enda mer å bekymre seg for... får du regntrekket med fra produsenten er det helt sikkert testa i hytt og pine før de kan selge det. Tror neppe at Norge godtar regntrekk som er farlig for barnet. Så klart blir det litt dårligere luft inni der, men ærlig talt så ligger barnet ute og får nok luft i lufte åpningene..... Syns vi bimere må roe oss litt ned... Et lite utbrudd fra en "lei av denne diskusjonen"- mamma ha en fin lørdag!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 Det er vel et temmelig norsk fenomen dette med å dekke til vogna. Der jeg bor bruker folk paraplytriller fra nyfødt, med solparasoller når det er sol, og produsentens regntrekk når det er regn. Vognene er ikke så tette som disse norske monstervognene, det er jo helt overdrevent. Så kommer det idiotiske spørsmål som om barna er for små til sportsvogn når de er et halvt år. En lurer av og til på hva de er redd for at skal skje.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #3 Skrevet 13. juni 2009 Hehe HI her! Kan ikke bare folk gjør som de føler for i stede for å kringkaste det til hele verden før man tørr å gjøre noe. Man kjenner vell sitt eget barn best, og når man ser at barnet er klar er det bare å prøve seg fram! Er veldig mye skummelt som kan skje når en 6 mnd gammel baby sitter i sportsvogna vettu! Hehe
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #4 Skrevet 13. juni 2009 Ja, sant det. Jeg har barn som har fått dekket åpningen med lette pledd, ofte hengende som "skjørtekant" fra taket, uten å være helt ned på dyna. Da har vi en glippe som jeg ser inn under, og som ungen ser ut under;) Har ikke tenkt på at det blir for tett. Der er jo tross alt glipper under kallesjen, og et teppe er ikke vindtett. En er jo også ute når en har pledd over. Dette har jo vært gjort i alle år, og jeg har tilgode å høre om en unge som har blitt kvalt av pledd over åpningen eller regntrekk. Og jeg har gått over til sportsvogn allerede da barna har vært 4-5 måneder;) De vil jo ikke ligge lenger da. Fornuft er en fin ting:)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #5 Skrevet 13. juni 2009 Jeg blir gal hver gang jeg hører ordet "hysteri"... Er man virkelig hysterisk fordi man ikke ønsker å utsette barnet for ting som KAN være potensielt farlig? Helseteppe er laget for å isolere. Derav de små hullene, de lufter ikke men holder på lufta. Dette er et faktum. Det er ikke så vanskelig å kjøpe en parasoll til å skru fast på vogna altså.. Barn tåler vind også. Og ikke minst lys.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #6 Skrevet 13. juni 2009 om du ikke vil utsette ungen din for ting som potensielt KAN være farlig har du et gedigent problem.....i bunn og grunn så KAN ALT være farlig....
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #7 Skrevet 13. juni 2009 Snakker om å følge anbefalinger i hverdagen.. Ikke om å unngå alt. Men jeg utsetter ikke barnet mitt for mer enn jeg må nei.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #9 Skrevet 15. juni 2009 Selvfølgelig tåler ungene lys, men når lillemor skriker til i irritasjon over sola hun får i fleisen, ja da dekker jeg heller til med et teppe.. har også tilgode å komme i den situasjonen at det er nødvendig å dekke til hele åpninga, har i 14 måneder nå sett at det er mulig å la det være ei rimelig stor "åpning" i teppet, eller helseteppet eller hva det nå måtte være, samtidig som jeg får den effekten jeg ønsker (skygge for sola, eller litt mørkere "sovemiljø" når det trengs)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå