Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor får man kjøpt det? er det bare vanlig sånn som er i matbutikker??

noen som har prøvd ut dette før??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dem har det på helsekostbutikker og apotek hvis jeg ikke tar helt feil :)

Skrevet

har sett det på apotek. hva bruker man det til?

Skrevet

Slik jeg har forstått det skal det smøres nedentil noen uker før termin, slik at det "kanskje" blir mer elastisk.. Vet ikke om dette er dokumentert..

Skrevet

det står her inne på kjerringråd sidene....man skal smøre og massere mellomkjøttet med denne oljen hver dag i 1-2 mnd før fødsel....det skal visstnok gjøre huden der nede mer elastisk...om det fungerer vet jeg ikke, men absolutt verdt et forsøk....vet om fler som har prøvd dette og ikke revnet noe som helst under fødsel!!:)

Skrevet

Jeg brukte det i forrige svangerskap og skal bruke det denne gangen også. Jeg smurte og masserte inn nedentil i ca. 2 mnd før fødselen og jeg ble sydd " kun" ett sting. Om jeg var bare heldig eller om det hjalp å bruke oljen vet jeg ikke, men tro kan flytte fjell;)

Jeg kjøpte det i helsekostbutikk.

Skrevet

Jeg ble frarådet dette, man vil jo gjerne ikke i tiden etter fødselen være "elastisk og tøyelig" akkurat... Det som er dokumentert er at "finske-grepet" eller hva det heter er det aller beste i forhold til å "redde" underliv under fødselen. Går ut på at man bruker god tid og holder igjen med varme kluter etc når hodet er på vei ut. Tror det er en velkjent greie på norske sykehus nå, var snakk om det når førstemann kom i 2006:)

Et kjapt google-søk:

http://www.aftenposten.no/helse/article2488633.ece

Skrevet

Jeg kjøpte på apoteket sist svangerskap. Brukte det vel en drøy mnd tror jeg. Revnet ingen ting som var verdt å sy iallfall. Fikk bare en liten rift som fikk gro av seg selv. I tillegg var det en finsk jordmor som tok imot lillegutt, så om det ene eller det andre eller bare flaks var tingen aner jeg jo ikke, men jeg vil nok prøve dette kjerringrådet igjen denne gangen også:)

Skrevet

Jeg drakk bringebærblad-te i noen uker før fødselen. Det ble sagt at den teen gjør deg mer elastisk der nede og man kan oppleve at fødselen er enklere(?!). I tillegg skal den visst også sette fart på ting slik at man føder litt før. Ikke vet jeg,men jeg har bare gode opplevelser rundt fødselen..selv for vakuum med 4 forsøk før gutten kom ut! :) Jeg fødte 6 dager før termin. Så jeg har tenkt å drikke te denne gangen også. ;) God var den også forresten.. :D

Skrevet

Man får denne teen på heleskostforetninger :)

Skrevet

Jordnøttolje eller weldedas svangerskapsolje.. Jeg smører magen og underlivet så-å-si hver dag! Tror dette funker!! Mange av mine veninner har gjort dette, og av 5 så har kun en revnet 3 sting..tilfeldig? I dont know, men krever så lite å smøre litt, kontra frykten for å revne! Angst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...