Tea1 Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Legen sa jeg kunne spise salami,men hører av andre at jeg ikke burde spise det.Regnes salami som spekemat?Kan det være "farlig" å spise det?
plomma84 Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 såvidt jeg har skjønt så går salami under spekemat. Så jeg holder meg unna det.
ahelene Skrevet 13. juni 2009 #3 Skrevet 13. juni 2009 Jeg spiser masse salami Har ikke fått noen anbefalinger om å ikke spise det. Spiser lunsj med legene på jobben hver dag og de har ikke sagt no. (de er gyn.leger)
Skorpion80 Skrevet 13. juni 2009 #4 Skrevet 13. juni 2009 Salami hører inn under spekemat og i følge jordmor skal en holde seg unna det. men hvis en legger den i fryseren kan en trygt spise det, jeg gjør i hvertfall det
snuffe Skrevet 13. juni 2009 #5 Skrevet 13. juni 2009 Salami er spekemat, og kommer dermed under de tingene mattilsynet anbefaler at man unngår under svangerskapet. Jeg vil ikke gi meg inn på den evinnelige debatten om hvorvidt det er farlig, "farlig" eller helt ufarlig fordi "jeg gjorde det hele forrige svangerskap og det gikk så fiiiint så," og henviser egentlig bare til anbefalingene: http://matportalen.no/Emner/Gravide
Onemore-thefinalcountdown Skrevet 13. juni 2009 #6 Skrevet 13. juni 2009 Salami er jo ikke varmebehandlet slik som f.eks kokt skinke er. Ville holdt meg unna salami farepolse og liknende. Husk at det er oppdaget e-coli igjen pa vestlandet, som de ikke vet hvor kommer fra.
Lykkelig91 Skrevet 13. juni 2009 #7 Skrevet 13. juni 2009 Legen min sa at jeg fint kunne spise salami. Men jeg spiser den bare når den er forholsvis nyåpnet, ikke når den har ligget en stund i kjøleskapet!
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 13. juni 2009 #8 Skrevet 13. juni 2009 det er spekemat.. jeg tør ikke ha salami eller annen spekemat i hus, iallefall ikke nå som det er en landsomfattende e-coli utbrudd.. jeg rører det ikke, har aldri gjort det i de forrige svangerskapene heller.. vet om noen som har gjort det og fikk en tragisk utgang.. i den lille stunden jeg går gravid klarer jeg utmerket og holde meg unna det og ikke risikere noe unødvendig..
Tea1 Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 13. juni 2009 Takk for alle svar jenter.Er veldig glad i salami,men klarer fint å ungå det i 3 mnd til.Bare for å være på den sikre siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå