Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 På det grunnlag av at du blir sykemeldt?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 nei, det har han ikke lov til!!! stå på ditt:)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Ja de kan si mye rart. Men om de har lov er jo spørsmålet da. Hvis det ikke er lov, hva kan man gjøre da? Nytter vel ikke å si til sjefen; det har du ikke lov å si. Hvem skal man gå videre til?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 haha huff sjefer sier MYE rart ja :/ Jeg har fått ny stilling (mindre) pga finanskrisa fra 1/8 og jeg får ikke skriv på det, sånn attest, har hatt fast jobb i fire år. Og han sjefen gir emg ikke noe bevis på det før etter ferien hans. så irriterene, hvor lang tid kan det ta lissom? og da har jeg slutta. jeg skal søke nye jobber og evt spørre nav om dagpenger de dagene jeg ikke får vært på kontoret..... men han skal skrive at jeg fremdeles er ansatt der. Hm
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #6 Skrevet 12. juni 2009 Du trenger i hvert fall ikke bry deg om det...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #7 Skrevet 12. juni 2009 Selvsagt kan han det. Og et slikt råd betyr ett av tre. Enten at sjefen selv synes du bør vurdere om du passer i et slikt yrke, når du får slike sykemeldinger så ofte (en sjef som sier dette etter en sykemelding har jo lov til å ha en mening da, men å høre på en slik mening er bortkastet), og at du selv da bør vurdere om dette er fornuftig av sjefen å synes, eller om sjefen her er helt på blåbærtur (ikke all "sjefssynsing", er noe høre påm men sjefen må jo for all del selv få synes hva han/hun vil...), eller at sjefen betviler riktigheten av dine sykemeldinger, og gir deg et råd om å enten forlate bedriften, stoppe å komme med flere sykmeldinger eller å forvente en "overprøving" av sykemeldingene hos bedriftslegen fremover fordi man har deg "under mistanke" (jo, det HAR bedriften rett til i utgangspunktet, så lenge DEN betaler for "ekstrakontrollen", NAV overprøver bedriftens rett om du og bedriften er uenig!) , eller at sjefen, helt uavhengig av sykemeldingen, gir deg en "advarsel" om at man er MEGET MISFORNØYD med ett eller annet rundt arbeidsforholdet ditt, og er i ferd med gjøre klar en oppsigelse, men at du kan selv få lov til si opp først om du vil, for å slippe å bli oppsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå