Gå til innhold

Gave til barnehagetanter????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på seks år som skal begynne på skolen til høsten, og ønsker og gi en gave til de fantastiske tantene i barnehagen.

Er det noen med forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en symbolsk pyntefigur? Jeg synes disse er helt fantastiske!! De har mange forskjellige trefigurer!

http://www.willowtree.no/

Skrevet

grillspyd.. noe de trenger..:) det fikk alle vi i vår bhg.. ble glad for den jeg..

Skrevet

en pyntefigur, hudpleieprodukt, glassbolle etc ?

men hvorfor må dere kalle de TANTER??

sorry men blir litt provosert..jobber selv i barnehage og liker IKKE å bli kalt for tante...er ikke tanten til barna...jeg har en yrkestittel og det er ikke tante... blir stigmatiserende..

Skrevet

Den største og fineste gaven du kan "gi" er å slutte å kalle de for barnehagetanter ;) Jobber selv i barnehage og har fått vin, pyntefigurer, mange ulike og fine lysestaker/lys/lykter, armbånd, bøker, blomster, konfekt, fine såper, body lotion osv. Vi har også fått en felles gave til alle voksne i barnehagen, eks noe godt å spise på personalrommet (fruktkurv, sjokolade, kake). Det er også vanlig at barna som slutter har kjøpt fine leker til avdelingen eller turutstyr.

Skrevet

jeg hadde gitt vin jeg. Det er så uforpliktende og noe de aller aller fleste liker. Pyntegjenstander og sånt kan man jo bomme totalt med. Og så hadde jeg gitt avdelingen en fin bok / leke eller noe.

Det er ihvertfall veldig koselig å gi noe. De tar jo vare på det kjæreste vi har :)

Skrevet

Da jeg jobba i bhg spurte de meg om hva jeg ønsket meg ;) Jeg fikk noen fine vinglass og en flaske vin :) Ellers har jeg fått tekanne og fine kopper! Hun jeg jobbet med i bhg ga meg en kokebok da jeg slutta, men det tror jeg mest var et hint, ha ha. Ellers hva med feks en fin piknikkurv med feks pesto, god matolje osv? Kan jo få til å spleise med andre foreldre så blir det ikke så dyrt? Jeg tror nok ikke de forventer å få noe stort noe, en vinflaske til 100 kr settes alltid pris på (som regel da, pass på at de faktisk drikker alkohol eller ikke er gravide ;)

Skrevet

kopp med navn på kanskje? går ann å kjøpe porselensmaling/tusjer og selv dekorere hvite nøytrale krus. De porselenstusjene er veldig lette å bruke, og etter på så brenner du det i stekovnen i 10min (tror jeg). Blir veldig fint :) Blir litt personlig, og garantert noe de har bruk for i jobb hverdagen :)

Skrevet

Hehe, dette var en fin tråd! Jobber nå som styrer i barnehage,men har 8 år som "tante" bak meg! Og jeg har alltid satt veldig pris på de små (og noen altfor store) gavene jeg har fått! Det viser at noen setter pris på jobben man gjør, og den er jo utrolig viktig, det vet alle foreldre!

Og jeg vil forresten myyye heller kalles tante, enn det som har blitt alternativet nå.. Ungene i barnehagen løper jo rundt og kaller oss for "du voksen".. Snakker om upersonlig! Vi får jo en minst like viktig rolle i barnets liv som mange tanter har, og vi blir utrolig glad i dem!

Men jeg har fått fat, og kopp som en kreativ sjel hadde latt barnet selv dekorere, det var utrolig koselig. Vin, blomster og pynteting har også vært vanlig (jeg drikker ikke vin, men setter pris på det uansett, man har da stadig selskap av andre som gjør det!) Har også opplevd å få smykke, der mor helt klart hadde vært oppmerksom, hun hadde plukket farger som passet perfekt til alle 4 på avdelingen! (ikke noe dyre greier, men helt supert!) Jeg vet at det er fint å få noe til avdelingen, men samtidig setter nok alle pris på den personlige gaven, den blir mer et tegn på at noen virkelig har satt pris på de årene man har hatt sammen!

Skrevet

En gang kjøpte jeg en stor kurv fylt med frukt, sjokolade og ukeblader som personalet kunne kose seg med på pauserommet.

En annen gang kjøpte jeg noen bokser med is, nonstop, peanutter og frukt.

Jenta mi skal også begynne på skolen til høsten, så til sommeren tenkte jeg å kjøpe en vinflaske til hver av "tantene".

Skrevet

Vi har ofte gitt vin, men har også gitt hudkrem, såpe, twist ol.

Jeg har et litt annet spørsmål: Når det jobber tre faste nesten fulltid, en som jobber en dag i uken, og en som begynte for et par uker siden som er støttepedagog for et barn enkelte dager; hvem gir man til?? For meg føles det ikke riktig å sidestille denne nye personen med dem som har hatt med gutten vår å gjøre hver dag i måneder og år. Den personen som jobber en dag i uken er jeg også litt i tvil om.

Hva synes dere? "Må" man gi til alle hvis man først skal gi?? Jeg er fristet til å kjøpe en ordentlig gave til de tre faste, og evt. denne en-dagsjobberen. Men hun som begynte for kort tid siden, som jeg ikke vet hvem er eller noen gang har snakket med, har jeg ikke lyst til å gi noe til.....

Tips og meninger mottas gjerne!! :o)

Skrevet

Jeg hadde ikke åpnet dette inlegget om det ikke hadde stått barnehagetante i overskirften hehe. Det vrenger seg i meg når jeg ser det ordet. Jeg har da aldri utdannet meg til å bli tante. Syns ikke det er riktig ovenfor barna heller jeg at de skal ha så mange tanter.

Så jeg har da altså ett fagbrev som tante... Er ikke det det står på mitt fagbrev men..

Lurer på om rørleggeren som har samme type utdannelse som meg (altså fagbrev) blir kallt for rørlegger onkel jeg.. Syns det er diskriminerende jeg asså.. jeg er for likestilling. Før i tiden hadde de fleste "dame" yrker sånne type betegnelser. fysj!

Hehe Sånn! Da var det sagt! Måtte bare få det ut. hehe

Så til spørsmålet :o) Av alle de gavene jeg har fått er det faktisk kortet som har vært det viktigste for meg! En liten personlig hilsen akkurat til meg. Gjerne på ett kort barnet selv har laget! Noe koseligere og enklere enn det kan ikke jeg få iallefall :o)

Og i forhold til hvem som skal få gave syns jeg ikke det er noe i veien for å gjøre litt forskjell.. Det er ofte sånn at barnet har hatt bedre kontakt med en eller flere og det vet jo de ansatte selv også :o). Syns du skal ta med barnet på hele prosessen og høre hva han/hun legger vekt på jeg.. Og så klart på å skirve personlig kort! :o)

Lykke til! :o)

Skrevet

etter mange år i bhg, kan det bli maaaaange kopper med navn og fine barnetegninger;-)

selv syns jeg det er veldig koselig å få en god pose kaffe/te eller noe spiselig, for det begrenser seg hvor mye nips og kopper man har plass til...

men det holder egentlig i massevis med et koselig kort/tegning fra barnet selv;-))

Skrevet

Enig med deg her Diamanda Galas!

Jeg jobber i barnehage, mannen min er lærer.... I fjor kasta jeg 13 (!!!!) forskjellig krus... For vi får jo alltid ett av hver liksom, og selv om de er skjønne, så bruker jeg like krus til gjestene mine...

Blir veldig takknemlig for tegninger og kort! (Dette tar ikke stor plass å lagre, og er veldig peronlige!)

Har også fått vin, gavekort på reker, sjokolade, kaffe, blomster osv. Det er veldig hyggelig å få, og veldig stas for ungene å gi!

(Jeg tenkte jeg skulle gi gavekort på reker til de ansatte på min sønns avdeling)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...