Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Skrev først på Anonyme og fikk tips om dette forumet. Så jeg prøver meg her også Hvordan fikk dere det diagnostisert? Jeg har en mistanke om at jeg har det. Bakgrunnen for det er at jeg har kraftig hårvekst til å være kvinne. Dvs. mye og lange dersom jeg ikke barberer oppå tærne, oppå fingrene og bak siden av lårene. (+ "bart", men jeg er så lys at den syns ikke) Har også sterke mens-smerter utenom eggløsning og mensen, lurer på om det er noen cyster som sprekker. Brukte lang tid på å bli gravid med jentungen, og er overvektig selv om jeg er utrolig nøye med hva jeg putter i meg.
Gjest Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 Kan absolutt høres ut som PCOS ja. Uten at jeg er lege. Kun legen kan stille denne diagnosen for deg. Det er forskjell på PCO og PCOS. For å si det veldig enkelt, PCO betyr cyster på eggsokkene, mens PCOS er cyster på eggstokkene + unormale hormonprøver. Jeg fikk diagnosen ved innvendig UL + blodprøver. UL viste litt flere cyster enn normalt, og jeg hadde en verdi på blodprøvene som var litt i underkant. Dette gjorde at gyn satte PCOS på meg. Jeg mistenkte PCO/PCOS før jeg gikk til legen pga varierende sykluser, epleformet kropp (dvs for mye på magen, nokså normal ellers) og at jeg bare mistet når jeg først ble gravid. Ellers vil jeg bare legge til at det på dette forumet finnes masse info om syndromet. Liker spes godt en tråd som heter noe sånt som "Masse info om pco/pcos!!!!!" eller noe sånt. Jeg skal se om jeg finner slik at jeg kan dytte den opp til deg. Mitt råd...kom deg til legen, og be han henvise deg til en bra gyn! Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå